۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۸۰۰
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا:

اصحاب رسانه در مسیر بصیرت‏افزایی جامعه حرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا، حماسه نهم دیماه را تجلی بصیرت اجتماعی و ولایتمداریتوصیف کرد و گفت: نقش رسانه های همسوی داخلی در تجلی این حماسه بسیار ژررنگ است و رسانه ها باید در زمینه هوشیاری مردم فعالیت کنند.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان
حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا، وردمایران را افرادی بصیر و ولایتمدار توصیف کرد و گفت: مردم، از زمانی که امام خمینی(ره) با اطلاعیه ها و بیانیه های درست، صادقانه و صمیمانه خود آنان را راهنمایی و هدایت می کردند، با بصیرت و فهم زمان و با اعتماد تمام عیار به این فرمایشات امام خمینی (ره) مسیر را شناختند و به میدان عمل آمدند.
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: این بصیرت مردم از زمان امام خمینی(ره) نشأت گرفته و تا زمان حال ادامه داشته است و این مردم بصیر با شنیدن پیام های امام گونه رهبر کبیر انقلاب همان روند را ادامه دادند و نهم دی راهکارها و راهبردها را بسیار آشکار دیدند و به صحنه عمل آمدند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان وجود اشرافی گری، تجمل گرایی و حرکت در مسیر حیف و میل بیت المال را نشانه هایی در خواص بی بصیرت عنوان کرد و گفت: این نشانه ها را مردم دیدند و با تفکری ساده توانستند تطابق سخنان مقام معظم رهبری با بعضی خواص را پیدا کنند و بدانند که فلان فرد و فلان حزب در نظر رهبری چگونه است و چگونه باید با آنان برخورد شود.
 
وی در ادامه گفت: وقتی سخن از خواص به میان می آید در صورت مطلوب باید بصیرتی بیش از عوام مد نظر باشد؛ هر چند اکثریت عوام در جامعه روح توجه به دنیا و دلبستگی به دنیا در وجودشان رخنه نکرده اما تعدادی هم هستند که بیانات و پیام های روشن مقام معظم رهبری را که با روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت بیان می شود تا جایی که به نفعشان باشد با گوش جان می شنوند و در مواردی که بر ضدشان باشد همراهی نکرده و حتی مخالفت و مقابله می کنند.
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا استمرار مردم در حرکت بصیرت محور را خواستار شد و از اصحاب رسانه خواست: اخبار را به موقع به سمع مردم برسانید؛ جایی که امپراتوری خبری صهیونیست و استکبار، مردم را بمباران خبری می کنند این خبرنگاران ملی هستند که می بایست بدون تعلل و تأخیر بایدها و نبایدهای مواضع رهبر معظم انقلاب را که همراه با معارف اسلام ناب محمدی می باشد به سرعت و سهولت بشناسند، بفهمند و در اختیار مردم قرار دهند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: این وظیفه خبرنگاران است تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شخصیت ها و جناح ها را تجزیه و تحلیل کنند و ضمن احترام به اشخاص و احزاب، خط سیاسی هر فرد را تبیین کرده و ارتباط دوستی و دشمنی آنان را با امام، نظام اسلامی و اعتقادات تشیع به مردم معرفی کنند.
 
وی از فعالیت بعضی افراد در نشریات و سایت ها به منظور به رخ کشاندن سابقه، پیشینه و در نهایت تقدس شخصیت ها خبر داد و افزود: آیا این افراد در نقادی خود جانب انصاف، عدالت و اعتدال را حفظ می کنند؟ آیا در مقابل نقاط قوت گذشته خطاهای واضح حال وجود نداشته است؟ آیا با اصول نقد نا آشنای هستند و نمی دانند که در مقابل بیان و ذکر نقاط قوت از نقاط ضعف نیز می بایست سخن گفته شود؟
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا با تبیین دیدگاه رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اتکای بر قرآن و عترت که دوام همیشگی دارد گفت: بعضی در تمام زمینه ها نگاهشان به آمریکا و غرب است نگاه اقتصاد مقاومتی را نادیده می گیرند و اتکای بر خداوند متعال، قرآن و خود را فراموش کرده اند و بر طبل صلح با آمریکایی می کوبند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان در پایان گفت: حماسه نهم دی ماه نقطه اوجی بود که ملت شریف ایران اسلامی با توجه به بیانات بیّن الرشد مقام معظم رهبری به میدان آمدند و با تعصبات بیّن الغی افرادی که هنوز، لجاجت دارند و غیر قابل بازگشتند مقابله کردند و البته هنوز امیدوارند که این افراد دلبسته به دنیا و منحرف شده به خاطر منافع سیاسی، اقتصادی و جناحی به آغوش ملت بازگردند و این نظام از قوت بیشتری برخوردار شود./836/ت302/ج
ارسال نظرات