۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۷۱۲۰
استاندار مازندران:

فرهنگ رضوی بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با بیان این که ارتباط امام رضا(ع) با مردم و مردمداری آن حضرت از ویژگی های ممتاز و بی نظیر این خورشید تابناک آسمان ایران است، تصریح کرد: آموزه های دینی و سیره رضوی به عنوان سبک زندگی باید در زندگی ما جلوه گر شود.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح، استاندار مازندران امروز در جمع هیأت های مذهبی استان در مشهد مقدس گفت: سیره رضوی و مردمداری حضرت امام رضا(ع) الگویی جاویدان و ماندگار است.

 

وی با بیان این که ارتباط امام رضا(ع) با مردم و مردمداری آن حضرت از ویژگی های ممتاز و بی نظیر این خورشید تابناک آسمان ایران است، تصریح کرد: آموزه های دینی و سیره رضوی به عنوان سبک زندگی باید در زندگی ما جلوه گر شود. 

 

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین حضور قریب 20 میلیون زائر را در مراسم اربعین حسینی، انقلابی بزرگ و درس آموز خواند و ابراز امیدواری کرد: همه عزادارانی که در مشهد مقدس حضور دارند از خوان نعمت و سفر پرفیض ثامن الحجج امام رضا(ع) بیشترین و بهره و استفاده را ببرند و آنرا در زندگی خود عملی کنند.

 

وی ترویج و نشر سیره ائمه اطهار(ع) از سوی هیأت های مذهبی را رسالتی بزرگ خواند و گفت: امیدوارم هیأت های مذهبی استان بتوانند برای استقرار سبک زندگی اسلامی با تأسی از سیره و منش و روش ائمه اطهار(ع) گام های بلندی بردارند.

 

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ عاشورایی باید در زندگی ما ساری و جاری شود و سیره و منش ائمه اطهار(ع) را به عنوان الگویی سعادتبخش در زندگی خود بکاربگیریم و مطمئن باشید بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی ضامن سعادت و سربلندی ما است.

 

استاندار مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی از ظرفیت عظیمی برای ترویج معارف الهی، دینی و فرهنگ عاشورایی در جامعه برخوردار هستند، گفت: پیوند معنوی میان مردم و اهل بیت(ع) یکی از کارکردهای مهم هیأت های مذهبی است .

 

وی عظمت و موفقیت مسلمانان را در سایه فرهنگ عاشورایی بی نظیر خواند و گفت: امروز بسیاری از کشورهای مسلمان به دلیل عدم رهبری درست دچار گرفتاری ها و مشکلات زیادی هستند، اما ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیاست از بسیاری مشکلات گذر کرده است و  به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.

 

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود گفت: مروز به برکت انقلاب اسلامی حرکت های آزادیبخش و روحیه استکبار ستیزی در حال جهان هر روز گسترش می باید.

 

وی با اشاره به نقشه دشمنان در زمینه کاهش قیمت نفت گفت: هیچ توطئه و نقشه شومی نمی تواند در مقابل عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دوام بیاورد.

 

فلاح امنیت پایدار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به برکت خون شهدا و حضور فداکارانه مردم ایران در صحنه های مختلف دانست و گفت : الحمدلله در مازندران هم هیچ مشکل ضد امنیتی وجود ندارد و در سایه هماهنگی، وفاق و همکاری همه مسؤولان و مردم شاهد آرامش و حرکت های خوب اقتصادی در استان هستیم.

 

وی بر واگذاری امور به مردم تاکید کرد و گفت: در سال 93 ضریب برخورداری ما از بودجه کشور افزایش یافته و این روند در بودجه سال 94 نیز تداوم خواهد داشت.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که سی  برابر بودجه دولت در دست مردم است، تصریح کرد: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی سرعت بیشتری یابد تا استان بتواند به اهداف توسعه ای خود سریعتر دست یابد.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم علوی مازندران در برنامه های ماه محرم و صفر گفت: فرهنگ عاشورایی باید در زندگی ما ساری و جاری شود و سیره و منش ائمه اطهار(ع) را به عنوان الگویی سعادتبخش در زندگی خود بکاربگیریم و مطمئن باشیم بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی ضامن سعادت و سربلندی ما خواهد بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات