۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۷۲۲۷
آیت الله حیدری:

برخی برای تطهیر خود فتنه 88 را سوءتفاهم می دانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت مرزبندی شفاف مسؤولان با فتنه گران اشاره کرد و گفت: مرزبندی شفاف با فتنه 88 و سران آن از بروز فتنه های آتی جلوگیری می کند و عده ای از حامیان سران فتنه در پی آن هستند که فتنه 88 را به عنوان سوء تفاهم جلوه دهند.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عوامل ماندگار شدن حماسه 9 دی، گفت: حماسه 9دی یکی از ایام الله در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، مقصود از یوم الله، روزی بوده که اراده خداوند بر یاری حق و براندازی باطل تعلق گرفته باشد که از سوی مردم عملی می شود.

 

9 دی یوم الله است

وی افزود: از روزی که خداوند اراده کرد مردم مستضعف بنی اسرائیل را به رهبری حضرت موسی، از بند فرعون آزاد کند، به عنوان یوم الله یاد شده است؛ بنابراین تمام عواملی که در به وجود آمدن یوم الله باید باشد، در 9 دی وجود داشت.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در حماسه 9 دی تمام مردم جامعه، حتی با رأی مخالف نسبت به رییس جمهور منتخب، در صحنه حاضر بودند، اظهار داشت: به غیر از گروهی از اهل نفاق، تمامی مردم جامعه با حضور خود، از ولی فقیه حمایت کردند.

 

9 دی اوج همراهی مردم با ولایت و رهبری بود

وی عامل به وجود آمدن حماسه 9 دی را آگاهی مردم از انحراف فتنه گران دانست و ادامه داد: مردم جامعه با مشاهده انحرافات فتنه گران، روز به روز بصیرت خود را افزایش دادند و زمانی قهر انقلابی آنها صورت گرفت که نسبت به معیارها و ارزش های الهی، احساس خطر کردند، خروش مردم در 9 دی از جنس انفجار نور بود.  

 

آیت الله حیدری به بصیرت افزایی رهبر معظم انقلاب در دوران فتنه اشاره کرد و ابراز داشت: مردم به همراه رهبری جامعه، گام به گام همراه شدند، اوج همراهی مردم با ولایت و رهبری با ابراز انزجار از فتنه گران در روز 9 دی تجلی پیدا کرد.

 

فتنه 88 سوء تفاهم نیست/ برخی برای تطهیر خود فتنه را سوء تفاهم می‏دانند

وی با بیان این که فتنه سال 88 سوء تفاهم نیست، خاطرنشان کرد: کسانی که خود را آلوده به فتنه می بینند، برای تبرئه و تطهیرخود، فتنه 88 را سوء تفاهم بیان می کنند، این فتنه، تفاوت ماهیتی با فعالیت های انتخاباتی داشت.

 

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: نشانه گرفتن اصل ولایت فقیه و انقلاب به وسیله مزدوران اسرائیلی هیچ گاه سوء تفاهم نیست، با این دیدگاه باید جنگ عراق و ایران را نیز سوء تفاهم دانست، کسانی که می گویندگذشته را باید فراموش کرد به دنبال ادامه فتنه هستند.

 

سوء استفاده آلودگان به فتنه از انتخابات یازدهم/ مرزبندی نکردن شفاف با فتنه گران سبب به وجود آمدن فتنه های جدید می شود

وی با اشاره جریان تطهیر فتنه گران، یادآورشد: کسانی که آلوده به فتنه 88 بودند، از انتخابات یازدهم سوء استفاده کرده و خود را در لوای دولت جدید جا زندند و این افراد هستند که مسأله تطهیر فتنه گران را مطرح می کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: مردم هیچ وقت به فتنه گران و طرفداران آنها رأی ندادند، مردم به کسانی رأی دادند که مشکلات اقتصادی و تحریم ها را حل کنند، اگر افراد در زمان انتخابات طرفداری از فتنه و رفع حصر را مطرح می کردند، به یقین مردم به او رأی نمی دادند.

 

وی به ضرورت مرزبندی شفاف مسؤولان با فتنه گران اشاره کرد و گفت: یکی از اصول یقینی برای خشکاندن ریشه های فتنه، بیان مواضع شفاف و مرزبندی شده است، مسؤولان باید از چند پهلو سخن گفتن و تطهیر فتنه گران پرهیز کنند، اگر این مرزبندی صورت نگیرد، فتنه های دیگری پدید می آید./1323/ت302/ج

 

ارسال نظرات