۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۳۷۱

سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو گروه آقایان و بانوان در استان مرکزی آغاز شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز در آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی تسنیم اظهار داشت: مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی استان مرکزی است و این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می شود.


حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر این که برگزاری مسابقات قرآن تسنیم سبب ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن می شود، اظهار داشت: مسابقات قرآنی تسنیم با هدف توسعه و ترویج قرآن کریم و آشنا کردن مردم با سبک زندگی اسلامی و قرآنی برگزار می شود و سیاست ما در برگزاری مسابقات تسنیم، جذب و مشارکت حداکثری کارکنان و خانواده آنان است و رشته های مسابقه، به صورتی تنظیم گردیده که همه کارکنان و خانواده آنان به خوبی بتوانند در مسابقه شرکت کنند.


مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اشاعه فرهنگ قرآن کریم در جامعه است تصریح کرد: این مسابقات می تواند جوانان و نوجوانان را تشویق به‌ آموختن قرآن کریم کند و انقلاب اسلامی ما الهام گرفته از قرآن است، به همین دلیل سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌داند.

وی افزود: بخش شفاهی در گروه سنی بالای 18 سال در رشته‌های حفظ 1 جزء و 3 جزء و حفظ موضوعی، قرائت تحقیق و ترتیل و فصیح‌خوانی قرآن کریم و صحت قرائت نماز برگزار می شود.


حجت الاسلام شفیعی در رابطه با بخش کتبی مسابقات قرآنی گفت: بخش کتبی در رشته مفاهیم با موضوع سبک زندگی اسلامی از کتاب مفاتیح الحیات آیت‌الله جوادی‌آملی برگزار می‌شود و برگزیدگان این مسابقه به مرحله کشوری مسابقات که 29 و 30 بهمن ماه 1393 برگزار می شود راه پیدا می کنند./842/پ202/ب6

ارسال نظرات