۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۵۵۷
امام جمعه اراک:

حماسه نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در نهم دی ماه مردم مشت محکمی به دهان آمریکا و اسرائیل زده و ثابت کردند همچنان به نظام، رهبری و ولایت فقیه وفادار هستند.
 آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه اراک گفت: در فتنه 88 به خصوص در روز عاشورا فتنه‌گران رفتاری کردند که شایسته دوستداران اهل بیت (ع) نبود و فتنه گران کارهای زشتی انجام دادند و هدف آن ها در سال 88 با توهین به نظام اسلامی، قانون اساسی و هتک حرمت اهل بیت(ع) بود اما مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی هم صدا و هم نوا با یکدیگر به حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی به پا خواستند و نشان دادند که تا آخرین قطره های خون خود از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنند.
 
آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که آنچه در جریان سال 88 و فتنه‌ای که فتنه‌گران به راه انداختند، انجام شد اعتراض نبود خاطرنشان کرد: برای اعتراض درون انقلاب اسلامی راه اعتراض مشخص است و شورای نگهبان و جریان‌ها و دستگاه‌های مربوطه مشخص شده اند در حالی که فتنه‌گران به‌خلاف شیوه‌های قانون پرداختند.
 
وی افزود: در نهم دی ماه سال 88 همه مردم حضور خود را لازم دانسته و با حضور در راهپیمایی، اقدام فتنه‌گران را محکوم کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  تصریح کرد: حماسه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است و در این روز مردم مشت محکمی به دهان آمریکا و اسرائیل زده و  ثابت کردند همچنان به نظام، رهبری و ولایت فقیه وفادار هستند.
 
 
امام جمعه اراک گفت: فتنه 88 باعث مشکلات بسیاری چه برای ایران و چه برای کشورهای شیعه منطقه و به‌ویژه در عراق شد.
 
 
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که ماه ربیع، ماه ربیع المولود است ادامه داد: ما باید ادامه دهنده مسیر و راه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باشیم و همان‌ طور که در اربعین حسینی(ع) شکوه حماسه حضور را در کربلا به نمایش گذاشته و با حضور سه‌میلیونی زائران علی‌بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس حماسه دیگر ماه صفر را بر تاریخ پرافتخار اسلام ناب محمدی درج کردیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  گفت: ماه ربیع الاول یادآور خاطرات مهم، شیرین و جاودان دین مبین اسلام است که با سپری شدن دو ماه محرم و صفر و حزن و اندوه ارادتمندان خاندان ائمه اطهار(ع) به ویژه شهادت امام حسین(ع) و یاران آن بزرگوار آغاز می شود.
 
امام جمعه اراک افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید دستاوردهای ماه های محرم و صفر و حضور در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا حفظ کنند.
 
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه افزود: راهبردی فقها در زمان غیبت مهدی موعود(عج) در جامعه اسلامی نقش مهمی را  ایفا کردند و در دروه غیبت صغرا نایبان خاص امام زمان(عج) راهنما و بیان کننده فرمان آن حضرت به مردم بوده‌اند. /828/
پ202/ب

ارسال نظرات