۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۳۷۵۹۱
8 دی‌ماه؛

کنگره بزرگداشت شهید آیت الله مدنی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت الله سیداسدالله مدنی هشتم دی در زادگاه آن عالم مجاهد در شهرستان آذرشهر برگزار خواهد شد.
شهيد مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ رضا سامی، فرمانده سپاه آذرشهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگداشت شهید آیت الله مدنی اظهار داشت: کنگره بزرگداشت آیت الله شهید مدنی به مناسبت یکصدمین سالگرد ولادت ایشان همزمان با هشتم دی با همکاری سپاه، فرمانداری و ائمه جمعه آذرشهر، گوگان و ممقان برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که کنگره بزرگداشت آیت الله شهید مدنی در دو مرحله برگزار خواهد شد، گفت: نخستین مرحله این بزرگداشت همزمان با هشتم دی با هدف معرفی شهید مدنی به عنوان اسوه بصیرت و ولایت مداری برگزار می شود که سخنران اصلی این مراسم آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان و سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا خواهند بود.

 


فرمانده سپاه آذرشهر ادامه داد: دومین مرحله این کنگره هم همزمان با یازدهم اسفند در همه دانشگاه های آذرشهر با هدف ایجاد جریان تکریم از اسوه های برتر استانی، دست یابی و تولید آثار معنوی و اسلامی فاخر، هویت بخشی به جامعه اسلامی، پیشگیری از گسست نسل ها و معرفی الگوی رفتاری مناسب برگزار خواهد شد.

 


وی با تاکید بر مقام فقهی، علمی، اخلاقی، سیاسی و معرفتی شهید مدنی، خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد مردی متقی، بصیر و ذوب در ولایت بود که به عنوان اسوه بصیرت و ولایت مداری شناخته می‌شوند، در حقیقت برگزاری این کنگره تأکیدی دوباره بر بصیرت و ولایت‌مداری شهید مدنی است.

 


سامی با بیان این‌که کنگره روز دوشنبه هشتم دی از  ساعت 30/17 در مسجد حاج کاظم آذرشهر برگزار می‌شود، افزود: از عموم مردم مؤمن، ولایت‌مدار و متدین استان آذربایجان‌شرقی دعوت می شود تا با حضور در این مراسم بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کنند.

 


گفتنی است، آیت الله سیداسدالله مدنی در سال 1292 هجری شمسی (1323ق) در آذرشهر آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت بیستم شهریور 1360 برابر دوازدهم ذی‏قعده 1401 ق در سن 68 سالگی در سنگر نماز جمعه پس از اقامه نماز در محراب از سوی منافقین کوردل به شهادت رسید./935/پ203/ب4

ارسال نظرات