۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۶۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

تعالیم الهی تذکری لطیف و معنوی برای هدایت بشر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تعالیم الهی قرآن به عنوان تذکری لطیف و معنوی یاد کرد که موجب هدایت بشر می شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در محفل تفسیر قرآن در این اداره کل گفت: آنچه در تعالیم قرآنی مشهود است، بیان لطیف خداوند متعال است که راه هدایت و سعادت را فرا روی بندگان خود گشوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به مفاهیمی که در فرازی از سوره مبارکه طور واقع شده، مقام و شأن حضرت ختمی مرتبت را والاتر از وهم و گمان منکران دانست و عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) با برخورداری از فیض الهی به دور از هرگونه سحر و کهانت، موید به تاییدات الهی بوده و این مهم با اینکه بر همگان مشهود بوده است اما کافران انکارش می کردند.

 

وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر جایگاه ارزش های اسلامی و شعائر الهی، به تدبر در آیات قرآن سفارش کرد و گفت: قرآن با بیان شیوای خود همواره به انسان تذکرات لطیفی دست می دهد که با تأمل در آن راه های سعادت بشری را برای ما رهنمون می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

وی بهره‌گیری از فهم قرآنی را از مهم‌ترین بخش‌های کاربرد قرآن در زندگی روزمره و اجتماعی انسان‌ها دانست و گفت: قرآن کتاب کامل و جامع برای بشریت است که باید بصیرت و فهم خودمان را نسبت به آن بیشتر و آن را تکریم کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که قرآن معیار خوبی برای تشخیص گفتمان حق و باطل است، افزود: قرآن مکتب و فرهنگ عاشورا را زنده نگه داشته است و باید به فهم و درک قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

وی با بیان این که نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی است، گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه داری سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با تشریح و تبیین فرازهایی از سوره مبارکه طور، فضای فکری جامعه عربستان در سال های نخست رسالت حضرت پیامبر(ص) را توضیح داده و با تبریک حلول ماه ربیع الاول و مناسبت های ارزشمند آن، بیداری مسلمانان در عصر کنونی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات