۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۸۰۶
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

بنده‌پروری فرزندان اولویت تربیتی والدین

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در تربیت اسلامی بنده پروری مهم ترین معیار هدف گذاری است، گفت: مهم ترین شاخص تربیتی در تربیت اسلامی این است که خانواده ها فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند که ظرفیت های تربیتی آنها افزایش یابد و تربیت بر محور بندگی خداوند ظرفیت های آدمی را افزایش می دهد.
تربيت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تراشیون، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که در تربیت اسلامی هف گذاری و شاخصه تربیتی بنده پروری است، ادامه داد: خانواده ها باید به گونه ای فرزندان خود را تربیت کنند که هدف غایی و نهایی آنها بندگی خداوند باشند زیرا تربیت براساس بنده پروری ظرفیت های مدیریتی شخص را ارتقا می دهد.

 

وی با شاره به این که بعضی از خانواده ها به غلط تصور می‌کنند که اگر فرزندان آنها ازدواج کنند شخصیت آنها و شیوه تربیت آنها عوض خواهد شد، ادامه داد: این تصور غلطی است زیرا تنها خانواده می تواند با تربیت ریشه ای، شخصیت فرزندان خود را شخصیتی محکم و اسلامی تربیت کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که متاسفانه بعضی از خانواده فرزندان خود را خود محور تربیت کرده و به گونه ای آنها را آموزش می دهند که حتی فرزند آنها قادر به مدیریت یک زندگی دو نفره نیست بنابراین چنین انسانی از ظرفیت های مدیریتی خوبی برخوردار نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان این که دومین معیار در تربیت بنده پرور فرزندان این است که والدین خود در زمینه بندگی خداوند برای فرزندانشان الگو باشند، اظهار داشت: این الگو بودن به معنای قرائت نماز اول وقت نیست بلکه به این معنا است که والدین در تمامی امور به احکام اسلامی پاینبد بوده و فرزندان خود را در این زمینه هدایت و آموزش دهند.

 

وی ادامه داد: پدر مادر باید در خانه به گونه ای رفتار کنند که فرزند خود را با مهربانی و عطوفت و با رفتار خویش به نماز و سایر اعمال عبادی دعوت کنند ولی این دعونت نباید از روی اجبار باشد بلکه محبت باید محور رفتار والدین با فرزندان قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که والدین باید در تربیت فرزندان خود با هم مشارکت داشته باشند، گفت: اگر میان تربیت مادر و پدر هماهنگی وجود نداشته باشد فرزند در دراز مدت دچار مشکل دوگانگی شخصیت گرفته و هیچ کدام از شیوه های تربیتی روی او اثرگذار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان این که باید دعوت والدین به بندگی خداوند از فرزندان به موقع و مناسب باشد، یادآور شد: عده زیادی از والدین با مهربانی فرزندان خود را دعوت به انجام کارهای مختلف می کنند اما این دعوت چون به هنگام و به موقع نیست موجب دلزدگی فرزند شده و موجب می شود در دراز مدت فرزند از مسیر تربیتی والدین خارج شده و با والدین خود به لجبازی بپردازند که تحریک لجبازی فرزند اولین قدم برای انحراف او شده و روز به روز فرزند را در مسیر دور شدن از والدینش قرار می دهد./837/پ202/س

ارسال نظرات