۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۰۰۱
رییس ستاد بزرگداشت نهم دی کشور:

240 روز فتنه گری دشمنان با خلق حماسه ملت ایران در نهم دی خنثی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بزرگداشت نهم دی کشور حضور ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی در نهم دی را تعیین کننده و اثرگذار دانست و گفت: ملت بزرگ ایران با خلق یک روز حضور حماسی و ماندگار فتنه 240 روزه فتنه انگیزان را برچید.
سردار علي محمد نائيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی محمد نائینی، رییس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی امروز در مراسم پنجمین سالگرد حماسه نهم دی در ساری با اشاره به این انقلاب اسلامی یک پدیده و رویداد استثنایی بود، گفت: این انقلاب در یک شرایط خاصی اتفاق افتاد که ساختار قدرت در دنیا دو قطبی بود.

 

وی با بیان این که اراده جهانی به شیوه ای شکل گرفته بود که از وقوع یک نظام سیاسی مبتنی بر دین جلوگیری شود، افزود: تحلیل و تحقیقات در داخل کشور نیز از سوی اتاق فکر درون کشور به گونه ای بود که وقوع هر گونه تغییر ساختار سیاسی خاص که منجر به تغییر حکومت می شد را تا دو سه دهه آینده منتفی می دانستند.

 

رییس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ادامه داد: در چنین شرایطی  خلاف اراده دو ابرقدرت جهان اتفاق افتاد و انقلاب اسلامی بر مبنای دین و به رهبری روحانیت شیعه شکل گرفت.

 

نائینی با بیان این که دشمنی با انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدایی انقلاب وجود داشت، گفت: روش ها و ابزارهای دشمنی در مقاطع مختلف فرق می کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی الگو و مبانی متفاوتی داشت و اهداف و منافع راهبردی غرب را در منطقه به چالش کشید و این خود مهم ترین عامل دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی بود.

 

رییس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: این تهدیدها زمانی حذف می شد که یا دشمن و یا ما از اهداف و آرمان های خود دست برداریم که این امکان وجود ندارد.

 

نائینی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی از اهداف و برنامه های خود کوتاه نخواهند آمد و ما نیز اگر قرار بود از اهداف و آرمان های خود کوتاه بیائیم انقلاب نمی کردیم.

 

وی با بیان این که دشمنی های نظام سلطه علیه ملت ایران در 35 سال اخیر با شیوه های مختلفی نظیر تهدید، ترور، تحریم، جنگ تحمیلی، فشار سیاسی و اقتصادی وجود داشته و دارد، بیان داشت: یکی از این تهدیدات پیچیده جنگ هشت ساله علیه ملت ایران بود که با رهبری امام راحل و ایستادگی ملت ایران به پیروزی رسید.

 

نائینی با بیان این که جنگ هشت ساله در شرایطی آغاز شد که هنوز ساختارهای مهم کشور به خوبی شکل نگرفته بود، بیان داشت: کشور حتی در مباحث نظامی نیز مثل امروز به خودکفایی نرسیده بود.

 

وی با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها یک وجه قدرت مردمی نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: این نیروی قدرتمند مردمی نیز در آن دوران هنوز از قدرت و ساختار مناسبی برخوردار نبود.

 

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی با اشاره به نظام اسلامی علیرغم همه توطئه های دشمنان هر روز در ابعاد مختلف قدرت گرفت و دشمن نیز پیچیده تر شد، گفت: سطح کار دشمن علیه نظام اسلامی پس از جنگ تحمیلی وارد فاز جدیدی شد.

 

وی ادامه داد: قدرت امام راحل و ولایت فقیه در بسیج عمومی ملت ایران دردفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب بسیار اثرگذار بود.

 

نائینی در ادامه سخنان خود به اربعین حسینی امسال اشاره کرد و با بیان این که این مراسم عظیم مسلمانان تکرار حماسه نهم دی بود، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی امسال همه محاسبات دشمنان در منطقه را بر هم زد.

 

وی با بیان این که غربی ها از مدت ها قبل به دنبال ایجاد چالش در درون ملل اسلامی بودند، افزود: حرکت عظیم مردم در اربعین حسینی فتنه مذهبی را در درون اسلام جارو کرد.

 

رییس ستاد بزرگداشت نهم دی کشور حضور ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی در نهم دی را تعیین کننده و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با خلق یک روز حضور حماسی و ماندگار فتنه 240 روزه فتنه انگیزان را برچید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات