۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۳۸۰۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

مشکلات کشور نتیجه فاصله گرفتن از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که هر واقعه و حادثه‌ای به سبب جدا شدن از دامن ولایت ایجاد می‌شود، گفت: در کشور ما نیز گاه و بیگاه حوادثی رخ داده و مشاهده کرده‌ایم، این‌ها به سبب جدا شدن افراد از خط ولایت، امامت و مرجعیت است.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با بیان این‌که هر واقعه و حادثه‌ای به سبب جدا شدن از دامن ولایت ایجاد می‌شود، گفت: در کشور ما نیز گاه و بیگاه حوادثی رخ داده و مشاهده کرده‌ایم، این‌ها به سبب جدا شدن افراد از خط ولایت، امامت و مرجعیت است.

 

وی افزود: امام راحل فرمودند «اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید آسیبی به مملکت شما نمی‌رسد»، اگر افراد دست از دامن ولایت که در رأس آن صاحب الزمان(عج) و سپس مراجع تقلید و علما قرار دارند بر ندارد گرفتار مشکلات نمی‌شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که خدا در برخی از آیات از عملکرد مردم گلایه می‌کند، گفت: خدا به حضرت موسی(ع) می‌گوید «به مردم بفهمان که من برای آنها چه کار کردم».

 

وی افزود: شکر نعمت فطری بوده و اگر فردی به جا نیاورد خلاف فطرت عمل کرده است؛ خدا آفریننده افراد است که شکر این نعمت سپاس و ستایش او است.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که هدف انبیا از بعثت هدایت افراد است، اظهار داشت: تمام تلاش این بزرگواران ایجاد بصیرت دینی در افراد بود.

 

وی تصریح کرد: انبیا هر چند مورد شکنجه و آزار مردم قرار می‌گرفتند ولی مردم را نفرین نمی‌کردند، اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) نیز مورد آزار افراد قرار گرفتند ولی حاضر نشدند امت را نفرین کنند؛ چرا که به دنبال هدایت افراد بودند.


استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که فرد در هر لباسی دارای مسؤولیتی است، بیان داشت: به هر میزان مقام فرد بالا باشد مسؤولیت او بیشتر بوده و باید در محضر حق تعالی پاسخگو باشد./993/پ202/ج

ارسال نظرات