۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۳۸۱۲۶
با صدور بیانیه ای؛

مجمع علمای خراسان شمالی مردم را به برگزاری باشکوه مراسم 9 دی دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه مجمع علمای استان خراسان شمالی در آستانه 9 دی ماه، با صدور بیانیه ای مردم را به برگزاری پرشور و شکوه مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دعوت کرده است.
9 دي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد، دبیرخانه مجمع علمای استان خراسان شمالی در آستانه فرا رسیدن یوم الله نهم دی ماه با صدور بیانیه ای خواهان اعمال اشد مجازات برای فتنه گران سال 88 از سوی دستگاه قضایی شد.

 

در این بیانیه همچنین از شورای عالی امنیت ملی نیز تقاضا شده تا پرونده فتنه گران را از حصر خانگی آنها خلاصه نکرده و جهت پیگیری های قضایی به مسؤولین ذی ربط تحویل دهد.

 

این بیانیه در این رابطه می افزاید: از دستگاه قضایی تقاضامندیم فتنه گران سال 88 را که مایه آشوب در کشور و چیره شدن دشمن بر ملت عزیزمان شده، به اشد مجازات محکوم نمایند.

 

دبیرخانه مجمع علمای استان خراسان شمالی در این بیانیه آورده است: در تورق تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی لحظه ها و روزهای حساس و سرنوشت سازی چشم جهانیان را به خود خیره می کند که مردم فهیم شهادت طلب و ایثارگر در کنار رهبر انقلاب و نائب الامام حماسه های بزرگی خلق کردند که 9 دی نیز از همان لحظه های مهم و به یاد ماندنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

در این بیانیه آمده است: متعاقب انتخابات باشکوه و سراسر شعور ملت فهیم ایران در سال 88 دشمنان قسم خورده انقلاب و این مردم با همراهی عده ای فریب خورده و غافل بر آن شدند که این وحدت و همبستگی را بر هم زنند.

 

این بیانیه می نویسد: ملت رشید ایران اسلامی پشتیبانی خویش را از آرمان های امام خمینی (ره) تحت رهبری امام خامنه ای به منصه ظهور رساندند و اینگونه بود که روز 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفت و روز شکوه ملت ایران و خذلان بدخواهان و توطئه چینان و دسیسه جویان گردید.

 

در پایان این بیانیه ضمن درخواست از قوه قضاییه برای اشد مجازات فتنه گران، از مردم این استان خواسته شده تا در برنامه محوری روز 9 دی، که سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری در محل مسجد انقلاب برگزار می شود، شرکت کنند.

 

درخواست مؤکد برای محاکمه سران فتنه در بیانیه شورای تبلیغات اسلامی

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن نهم دی از مردم برای حضور گسترده در مراسم این روز دعوت کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: نهم دی ماه سال 1388، یکی از زیباترین روزهای تاریخ حیات بشر است، بی شک خالق حماسه ماندگار 9 دی، ملت بزرگ ایران است که با الهام از هدایت‌های الهی، مؤفق شد با حضوری به هنگام در صحنه و با شوری متکی بر شعور و بصیرت انقلابی، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی و ولایی را در هم شکسته و فتنه‌گران و حامیان داخلی و خارجی آنها را، متحیر کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در حماسه تاریخ‌ساز نهم‌دی، نظام، قدرت بسیج‌گری خود را به نمایش گذاشت و قدرت عاشورایی را در به حرکت درآوردن آحاد مختلف مردم به منصه ظهور رساند و این حماسه ماندگار و جاوید، جایگاه والا و برتر رهبری نظام را در روشنگری و بسیج اجتماعی و ملی بار دیگر به تصویر کشاند.

 

این بیانیه می افزاید: مردم ولایتمدار و بصیر باب الرضا گنجینه معرفت ها نیز هم گام با امت ایران اسلامی بلکه پیشتاز در عرصه حضور بوده و با خلق حماسه جاوید در هشتم و نهم دی ماه، ولایتمداری، بصیرت و بیداری خود را، بر اساس شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به اثبات رساندند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آستانه پنجمین سالروز این حماسه ماندگار و جاوید ضمن درخواست مؤکد از مسئولان نظام جهت محاکمه سران فتنه، از ائمه محترم جمعه و روحانیت معزز، جامعه خبر رسانی، به ویژه رسانه ملی جهت روشنگری ابعاد این فتنه عظیم تقدیر و تشکر داشته و از تمامی اقشار و آحاد مؤمن، خداجو و انقلابی استان دعوت می کند تا با حضور خود در مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه که در جای جای این استان برگزار خواهد شد، همراه با ملت عاشورایی، حماسی و انقلابی ایران اسلامی، ابعاد مختلف و تازه این حماسه جاوید را مورد بررسی، کنکاش و بازخوانی قرار داده و با بهره گیری از ظرفیت های ادبی، هنری، فضاهای مجازی و سایبری و... سعی در بصیرت افزایی عمومی جامعه و زنده نگاه داشتن این حماسه بی نظیر تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشند./9314/د101/ب4

ارسال نظرات