۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۴۵۲
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس:

اختلاف مسلمانان منافع استکبار را تأمین می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان گفت: دشمنان اسلام یقین دارند که اگر اتحاد در بین مسلمانان ایجاد شود آنها نمی‏توانند به راحتی به منابع این کشورها دست پیدا کنند.
هدايت الله ميرمراد زهي

هدایت الله میرمراد زهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان مذاهب اسلامی، گفت: از صدر اسلام دشمن درصدد اختلاف افکنی بین مذاهب مختلف اسلام بوده است.

 

وی با بیان این‏که دشمنان اسلام رمز موفقیت خود را در اختلاف بین مسلمانان می‏دانند، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‏فرماید پیروزی از آن مسلمانان است و مسلمانان فقط با اتحاد و انسجام می‏توانند به این پیروزی دست پیدا کنند.

 

میرمراد زهی با تأکید بر این‏که با همدلی و وحدت می‏توان در بین مسلمانان یک انسجام واقعی ایجاد کرد، اظهار داشت: برخی با ارتباط گیری با برخی از کشورهای مخالف اسلام و گرفتن کمک‏های مالی از آنان در بین امت اسلامی تفرقه ایجاد می‏کنند که باید با آنها برخورد شود.

 

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که کشورهای استکباری با زرق برق خود برای این افراد جلب توجه می‏کند، تصریح کرد: متاسفانه هر مشکلی که در جهان اسلام پیش می آید نتیجه خیانت این افراد نسبت به مسلمانان و جهان اسلام است.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر این‏که اگر مسلمانان به عمق هویت دینی خود پی ببرند هیچ گاه فریب دشمن را نخواهند خورد، افزود: تمام منابع مهم زمینی و زیر زمینی مانند نفت و گاز در اختیار مسلمانان است و آنها یقین دارند که اگر اتحاد در بین مسلمانان ایجاد شود آنها نمی‏توانند به راحتی به این منابع دست پیدا کنند.

 

وی با اشاره به این‏که کار فرهنگی یکی از راه‏های برون رفت از چالش اختلاف بین مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: با برنامه‏ریزی دقیق و صحیح و با برگزاری نشست‏‎ها و همایش‏های مشترک بین اهل سنت و تشیع برای رفع مشکلات هر دو طرف می‏توان این همدلی و اتحاد را ایجاد کرد.

 

میرمراد زهی به نقش گروه‏های افراطی و تندرو در دو مذهب شیعه و اهل تسنن در اختلاف افکنی‏ها اشاره کرد و ابراز داشت: اسلام همه را به میانه روی توصیه کرده و تندروی و افراطی گری جایی در اسلام ندارد.

 

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که هدف اصلی تندروها و افراطی‏ها در دو مذهب اختلاف افکنی است، تأکید کرد: این دو گروه وابسته به بیگانگان هستند و با این افراطی گری‏ها می‏خواهند دشمنان اسلام را برای دست پیدا کردند به مقاصدشان همراهی و کمک کنند.

 

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این‏که هر کسی که از دو طرف بخواهد به مسلمانان آسیب برساند  نسبت به اسلام و مسلمانان خیانت کرده است، خاطرنشان کرد: باید با بیان اعتقادات ریشه‏ای دین اسلام، مردم را نسبت به گروه‏های افراطی و تکفیری آگاه کنیم تا فریب آنها را نخورند و از آنها حمایت نکنند./922/ت302/ج

ارسال نظرات