۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۴۶۹
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس:

افراطی گری نقش مؤثری در اختلاف مسلمین دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات علیه موحت مسلمانان گفت: برخی رفتارهای افراطی از ناحیه افراطیون اهل سنت و شیعه مانع وحدت مسلمین و سبب اختلاف بین آنها می شود.
احمد جباري

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم اتحاد و همدلی در بین مسلمانان جهان، گفت: قرآن کریم در بسیاری از آیات خود مسلمانان را به اتحاد توصیه و دعوت می‏کند.

 

وی به آیه شریفه وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ اشاره کرد و ابراز داشت: بزرگان دین ما چه در صدر اسلام و چه در امروز تأکید به اصل وحدت دارند و مسلمانان باید برای این‏که بر دشمن مشترک خود تسلط داشته باشند به یک اتحاد منسجم برسند.

 

جباری در ادامه با تأکید بر این‏که دنیای اسلام فاقد یک رهبری مدبر و با بصیرت است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی وحدت بین اهل سنت و شیعه مرهون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و اگر ایشان نبودند این وحدت هم در ایران وجود نداشت.

 

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت مسلمانان مذاهب مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان رمز موفقیت دنیای اسلام را حفظ وحدت می‏دانند و ما در هیچ کدام از کشورهای اسلامی دیگر این چنین صحبت‏هایی را از زبان حکام آنها نشنیده‏ایم.

 

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که اگر سران کشورهای اسلامی دیگر وحدت را سرلوحه امور خویش قرار می‏دادند وضعیت مسلمانان در دنیا این‏گونه نبود، افزود: متأسفانه فقدان یک رهبری واحد در جهان اسلام دلیل بر ایجاد این شرایط است.

 

وی با اشاره به نقش فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن توطئههای دشمنان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در جنگ غزه با ارسال پیام مبنی بر اینکه هر که در دفاع از مردم اهل سنت غزه شهید شود جایگاهش مانند شهدای جنگ احد است توطئه دشمنان برای ایجاد هرگونه اختلاف بین شیعه و اهل سنت را خنثی کردند.

 

جباری با اشاره به توهین‏های مکرر روحانی نمای لندن‏نشین جریان افراطی شیعه نسبت به همسر پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با نگاه با بصیرت خود فتوایی مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات اهل تسنن را صادر کردند و نقشه های لندن نشین‏ها برای ایجاد اختلاف بین این دو مذهب را خنثی کردند که این نشان از نگاه نافذ ایشان نسبت به اتحاد مسلمانان را دارد.

 

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش گروه‏های افراطی و تندرو دو مذهب شیعه و اهل تسنن در ایجاد اختلاف افکنی ها، تصریح کرد: افراطیون در دو مذهب نقش اصلی را در اختلاف افکنی‏ها بازی می‏کنند و امروزه تأثیرات آن در کشورهای سوریه و عراق قابل مشاهده است.

 

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر خطر داعش و افراطیون برای اهل سنت، خاطرنشان کرد: قطعا افراطیون و تندروهای شیعه هم می‏توانند خطر جدی برای این مذهب داشته باشد و در این زمینه باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گوش سپرد./922/ت302/ج

ارسال نظرات