۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۸۵۱۱
حجت الاسلام قرائتی:

مدرک گرایی آفت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی مدرک گرایی را آفت حوزه های علمیه خواند و گفت: به دنبال مدرک بودن عزت نفس را از انسان‎ها می گیرد.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شامگاه سه شنبه 8 دی ماه در گردهمایی روحانیان و مبلغان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، ابرازداشت: حجت الاسلام قرائتی در این مراسم با اشاره به اهمیت علم آموزی طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه اظهارداشت: فراگیری علوم نباید به زمان و مکانی ویژه محدود شود و باید این مسیر در هر دوره ای طی شود.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که علم و علم آموزی باید در جامعه نهادینه شود، ابرازداشت: ثمره علم عبادت خداوند است و جامعه ای که در راه خدا گام بردارد به شکوفایی و رستگاری خواهد رسید.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه ابرازداشت: یکی از ویژگی های طلبه ها و روحانیان که در راه خدا گام برمی دارند این بوده که مردم جذب آن ها می شوند.

وی افزود: انسان ها در فاصله های زمانی گوناگون دگرگونی های متفاوتی دارند و هر لحظه امکان تغییر نگرش در آن ها وجود دارد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: چه بسا افرادی که از نیروی های انقلابی بودند اما هواهای دنیایی سبب انحراف آن ها شد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به توجه به قرآن و کاربرد آن در زندگی عملی ابرازداشت: برخی طلاب بدون مراجعه به قرآن حدیث هایی را نقل می کنند که بدون سند هستند.

گذراندن دوره های مهدویت و تفسیر از ضرورت های فراگیری طلاب است

وی با بیان این که گذراندن دوره های مهدویت و تفسیر از ضروریاتی بوده که طلاب حوزه های دینی باید آن ها را فرا گیرند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ شهادت طلبی در میان مردم ایران و به ویژه خوزستان گفت: امروز شاهد برگزاری مراسم معنوی تشییع شهیدی گرانقدر بودیم که در دفاع از مقدسات مسلمانان جان خود را از دست داد.

وی افزود: یکی از عواملی که سبب شده هزاران جوان ایرانی در راه دفاع از وطن و اسلام شهید شوند، عشق به امام خمینی(ره) و ایمان به خدا است.

رییس ستاد اقامه نماز امامت را افتخار شیعیان توصیف و عنوان کرد: شیعه دو بال دارد یکی کربلا که بال سرخ شیعیان بوده و دیگری امامت است.

وی حضور 20 میلیونی زوار در کربلا را کار خدایی توصیف و عنوان کرد: همایش اربعین حسینی در کربلا دشمنان اسلام را ناکار کرد.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مهدویت اشاره کرد و بیان داشت: مهدویت موضوعی بوده که مدیریت جهانی به دنبال شبهه پراکنی در آن است.

وی افزود: در گذشته امام زمان(عج) تنها متعلق به شیعیان بود اما امروز جهانیان به دنبال رهبری بزرگ هستند تا آن ها را از سردرگمی و ظلم برهاند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیه «اشدا علی الکفار رحما بینهم» گفت: معنا و تفسیر شعار مرگ بر آمریکا «اشدا علی الکفار» است.

مدرک گرایی آفت حوزه های علمیه

وی تلاش و علم آموزی برای کسب لقب را ناپسند توصیف و عنوان کرد: به دنبال مدرک بودن عزت نفس را از انسان‎ها می گیرد و به دنبال آن انسان ها خود را نزد دیگران کوچک می یابند.

حجت الاسلام قرائتی بیان داشت: به دنبال مدرک و لقب بودن و فاصله گرفتن از خیرخواهی ویژگی جهنمیان است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان گفت: عشق به امام خمینی(ره) محبتی است که خداوند در دل مردم ایران قرار داده و هیچگاه این محبت کم رنگ نخواهد شد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات