۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۳۸۶۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان برای ترویج فرهنگ اصیل انتظار فعالیت بیشتری کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از روحانیان و حوزویان خواست تا برای ترویج فرهنگ اصیل انتظار در جامعه فعالیت بیشتری انجام دهند.
حجت الاسلام روحاني نيا - كارگاه آموزشي روحانيان مستقر و طرح هجرت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دوره آموزشی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان، با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام حسن عسگری و تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار داشت: نهم ربیع الاول فرصت مناسبی برای تجدید بیعت و میثاق دوباره با امام عصر(عج) است.

 

وی با بیان این که نهم ربیع الاول سالروز آغاز دوره ای مهم در تاریخ اسلام به شمار می رود، اضافه کرد: در چنین روزی ولایت و امامت نجات بخش بشریت آغاز شد و اگر چه امام زمان(عج) از نظرها غایب گشت اما این امام همام همواره در جامعه حاضر و ناظر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی افزود: امام زمان(عج) از زمان آغاز غیبت تاکنون همانند خورشید پشت ابر است اما برکات و الطاف او پشت ابر نیست بلکه در جامعه جاری و ساری است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با تأکید بر ترویج و تبیین بیشتر فرهنگ انتظار در جامعه، خاطرنشان کرد: در جامعه ای اسلامی زیبنده نیست مردم اطلاعات و آگاهی چندانی پیرامون موضوع غیبت و انتظار نداشته باشند.

 

به گفته وی باید در این زمینه برای افزایش آگاهی مردم اقدامات بیشتری انجام شود چرا که در حال حاضر برخی افراد در جامعه درک درستی در زمینه انتظار و وظایف فرد منتظر ندارند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی از روحانیان و حوزویان خواست تا برای ترویج فرهنگ اصیل انتظار در جامعه فعالیت بیشتری انجام دهند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به شیوع عرفان های نوظهور و نحله های انحرافی در جامعه، استفاده و ترویج این عرفان های کاذب را یکی از برنامه های دشمنان برای مقابله با فرهنگ انتظار و مهدویت دانست و افزود: دشمنان با ایجاد این عرفان ها قصد دارند فرهنگ مهدویت را منحرف کنند به همین دلیل می بایست دین شناسان و عالمان بیش از همه در این زمینه دغدغه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: مهم ترین هدف جریان های عرفانی نوظهور و نحله های انحرافی ایجاد شک و شبهه در اعتقادات شیعه و انحراف آن از مسیر امامت و ولایت است تا به این ترتیب انسان های برگزیده تربیت نشده و زمینه های ظهور فراهم نشود، ظهوری که منجر به تجمیع نیروی عظیمی در مقابل جریان ظلم و جور و سلطه فعلی می شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر این که در این زمینه آشنا کردن نسل های جدید با فرهنگ انتظار و مهدویت اهمیت ویژه ای دارد، اضافه کرد: انتظار فرج یکی از بزرگ ترین عبادات محسوب می شود اما باید مردم بدانند مفهوم انتظار واقعی چه بوده و وظیفه یک منتظر اصیل چیست.

 

وی در پایان با بیان این که بصیرت و بینش اسلامی در فرهنگ انتظار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: فرد منتظر باید با رفتار، کردار، گفتار و نیات خود دل حضرت ولی عصر(عج) را خشنود کرده و زمینه را برای ظهور فراهم کند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات