۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۷۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی:

تبلیغ در فضای مجازی نباید مورد غفلت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که تبلیغ مجازی و اینترنتی بسیار تأثیرگذار است و نباید از آن غافل شد، گفت: در میان روش‌های تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره بیشترین اثربخشی را دارد و همواره می‌بایست در رأس اهداف و فعالیت‌ها قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مروي، معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در چهارمین همایش سالانه مجمع عمومی و دومین انتخابات هیأت امناء تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که تبلیغ مجازی و اینترنتی بسیار تأثیرگذار است و نباید از آن غافل شد، گفت: در میان روش‌های تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره بیشترین اثر بخشی را دارد و همواره می‌بایست در رأس اهداف و فعالیت‌ها قرار گیرد.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: جمعیت شیعه در تانزانیا نسبت به اهل‌سنت 70 به 30 بوده است اما 10 سال پیش جمعیت شیعیان به واسطه فعالیت‌های جهادی یک پزشک اروپایی مسیحی، به 50 درصد کاهش یافت؛ این اثر تبلیغ چهره به چهره است و هرچه ما از آن غافل بمانیم، طرف‌های مقابل به فعالیت می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان این‌که بسیاری از روستاهای کشور حتی یک روحانی هم در طول سال به خود نمی‌بینند، اظهار داشت: هرچه برای تبلیغ و اعزام مبلغ سرمایه گذاری شود، باز هم نمی‌توان خلأهای موجود را برطرف کرد.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از اهالی روستاها هنوز مسائل شرعی خود را هم نیاموخته‌اند، تصریح کرد: وظیفه حوزه و حوزویان و نیز گروه‌های جهادی و تبلیغی فعالت جامع تبلیغی برای برطرف کردن خلأها است.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: تمام مبلغان و گروه‌های تبلیغی مردم نهاد می‌بایست به یک سازمان رسمی یا یکی از بزرگان شناخته شده وابسته باشند تا فعالیت‌ها برنامه ریزی شده و هدفمند پیش رود و نیز از نفوذ و فعالیت افراد فاسد جلوگیری شود.

 

وی با بیان این‌که بازرسی و نظارت داشتن بر فعالیت‌ها و اهداف منافاتی با آزادی ندارد، گفت: نظارت امری عاقلانه برای جلوگیری از آفت زدگی گروه‌های تبلیغی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان این‌که شکل گرفتن تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب اثر بسیاری در خصوص پیشبرد اهداف تبلیغی و جلوگیری از آفت زدگی دارد، گفت: مدیران گروه‌های تبلیغ می‌بایست تمام تلاش خود را در راستای استمرار یافتن این تشکل به کار ببندند.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که پوشش دادن تبلیغی شهرهای بزرگ در حال پیشرفت را گروه‌ها و افراد بسیاری عهده دار هستند، گفت: اولویت تبلیغی گروه‌های جهادی، پرداختن به مناطق و روستاهای محروم از روحانی و امکانات باشد.

 

وی با بیان این‌که رقابت برای پیشرفت فعالیت‌ها برای گروه‌های تبلیغی بسیار مفید است، تصریح کرد: رقابت برای اداره امور مدیریتی و مالی نخستین آسیبی است که به مدیران گروه‌های تبلیغی وارد می‌شود؛ فرد آفت خورده به خاطر خدا از فعالیت و کار خود صرف نظر کند و به صورت یک طلبه عادی به تبلیغ دینی بپردازد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان این‌که تألیفات ابن خلدون خود سند تاریخی است، تصریح کرد: ابن خلدون می‌گوید؛ آن قدری که جریان امامت شیعه شهید داده است، اصل اسلام شهید نداد؛ اگر فداکاری‌های علما و روحانیان نبود، شیعه‌ تحت مدخل غلات می‌ماند و کسی که می‌خواست از آن با خبر شود باید به دایرة المعارف رجوع می‌کرد.

 

وی با بیان این‌که تمام اعتبار هزار ساله روحانیت یکجا جمع شد تا انقلاب اسلامی به ثمر نشست، گفت: شهید اول و ثانی تنها دو عالم از علمای فداکار شیعه بودند که جسدشان را سوزانده و قبری هم برایشان باقی نگذاشتند.

 

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: داعش به پشتیبانی آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر شکل گرفت تا تمام تلاش خود را برای ضربه به شیعیان به‌کار ببندند اما به لطف الهی و برکت نظام اسلامی، اقتدار شیعه روز به روز بیشتر شده و دشمنان خود را سرکوب می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که دشمنی علیه شیعه بسیار زیاد است، عنوان داشت: مبلغان باید تمام تلاش خود برای خنثی کردن فعالیت‌های دشمن به کار ببندند؛ همچنین مدیران گروه‌های تبلیغی باید بسته به نیازهای مناطق مختلف، مبلغان خود را برای انجام فعالیت تبلیغی و ایراد سخن راهنمایی کنند./997/پ202/ف

ارسال نظرات