۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۸۲۴
استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد:

داعش، سیاست آمریکا برای افزایش فشار بر ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد گفت: داعش را آمریکا درست کرده است که شاید بتواند چندین برابر جریان 11 سپتامبر برای حمله به اسلام حقیقی بهانه داشته باشد؛ وقتی آنان در سیاست شیطنت‌آمیز این‌طور پیشرفت داشته باشند، ما نیز باید سیاست حق را پیش بگیریم و با آنان مقابله کنیم.
حجت الاسلام محمد مرواريد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مروارید، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دستاوردهای امروز پژوهشی حوزه علمیه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: درگذشته، حوزه‌ها فاقد چنین دستاوردهای علمی و این‌گونه برنامه‌ها بودند.

 

رشد پژوهش در کشور مرهون انقلاب اسلامی و رهبری است

وی ادامه داد: درگذشته یک طلبه از ابتدای ورود به حوزه تا زمانی که مجتهد می‌شد نمی‌توانست حتی یک صفحه مقاله بنویسد اما امروز می‌بینیم آقایانی که حتی شرح لمعه نیز نخوانده‌اند به چه زیبایی قلم می‌زنند و مقاله می‌نویسند که این نتیجه حاصل  ادامه انقلاب به رهبری رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن حوزویان به قله‌های پژوهشی، اظهار کرد: به لطف خدا به آخرین قله‌های پژوهش از نظر فقاهت، سیاست و مسائل مستحدثه ای که جهان اسلام در آن نیاز دارد، دست‌یابیم نه اجتهاد روزمره‌ای که متوازی خوانده شود.

 

شیوه‌های رایج حوزه پاسخگوی شبهات امروز نیست

وی بابیان این‌که باید شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه پژوهش باشیم که پاسخگوی تمام نیاز جهان اسلام باشد، تصریح کرد: امروز با وسایل ارتباطی که دنیا را همچون خانه‌ای واحد کرده، شبهات فراوانی از قرآن، شبهاتی مربوط به تشیع، در خصوص اصل وجود الله که فلسفه غرب نیز بر آن دامن می‌زند وارد می‌شود که هرگز با درس‌های رایج حوزه نمی‌توانیم پاسخگوی این شبهات باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروارید خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای که امروز به آن مبتلا هستیم باید مجتهد داشته باشیم نه‌تنها مجتهد در قالب یک تحقیق مختصر بلکه باید به‌صورت اجتهاد در موضوعات مربوط با تب، اقتصاد و سیاست وارد شوند.

 

داعش، سیاست آمریکا برای افزایش فشار بر اسلام و ایران است

وی، حرکت داعش را یک سیاست دانست و گفت: داعش را آمریکا درست کرده که شاید بتواند چندین برابر جریان 11 سپتامبر برای حمله به اسلام حقیقی که ایران باشد، بهانه داشته باشد؛ کسانی که خبری از اسلام ندارند، جانب‌دار اسلام شده‌اند، وقتی آنان در سیاست شیطنت‌آمیز این‌طور پیشرفت داشته باشند، ما نیز باید سیاست حق را پیش بگیریم و با آنان مقابله کنیم.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان به لزوم پیشرفت در ابعاد مختلف علوم اشاره و بیان کرد: وقتی غرب به این صورت پیشرفت می‌کند، ما نیز باید در تکنیک، صنعت، علم، دانش، سیاست و اقتصاد سرآمد باشیم و زمین را برای ظهور ولی‌الله الاعظم (عج) مهیا کنیم.

 

با تغییر حقیقت عاشورا می‌خواهند جوانان را به شهوات گره بزنند

وی، در خصوص تشیع انگلیسی بابیان این‌که سخنان آقای ازغدی، ابعاد گوناگون این موضوع را روشن کرده است، افزود: امروز شیطنت دشمن به ‌اندازه‌ای شده که حتی شنیده‌ام در عاشورای امسال، جمعی از دختران و خانم‌ها به‌عنوان آرایش عاشورایی خود را آرایش‌کرده‌اند؛ یعنی این‌که امام حسین(ع) را داشته باشیم و به هواهای نفسانی خود هم برسیم، باهم منافاتی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروارید تأکید کرد: دشمن می‌خواهد به‌آرامی حقیقت عاشورا را بر هم بزند، شیعه در ایران باید بمیرد که دشمن توانسته این‌قدر رخنه کند تا افکار جوانان ما را به حالت‌های شهوانی گره بزند، افکاری که با افکار سیدالشهدایی که قیام کرده تا همه این‌ها را از بین ببرد، تناسبی ندارد./9315/ت301/ب5

ارسال نظرات