۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۳۸۸۹۸
رحیم پورازغدی:

عاقبت پیروی از تشیع لندنی رقم زدن واقعه کربلا است

خبرگزاری رسا ـ رحیم پورازغدی، شرکت در جهاد را از ویژگی‌های منتظران واقعی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از شیعیان با قسمت‌های مشکل مذهب که نیاز به جان دادن دارد، کاری ندارند، این در حقیقت سبک زندگی تشیع انگلیسی و آمریکایی است که همین تفکر سبب به وجود آمدن کربلا شد، وظیفه ما مبارزه با این تفکر است.
گردهمايي بزرگ دانشجويان و طلاب مهدي ياور در جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تجدید بیعت طلاب و دانشجویان مهدی‌یاور که شامگاه پنجشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تأکید بر این‌که تشیع تنها شادی و عزاداری نیست، گفت: انتظار سبک زندگی شیعه است.

 

وی افزود: انتظار موعود در حقیقت انتظار عدالت است، در حالی که افراد به دنبال عدالتی هستند که منافعشان را تأمین کند، بسیاری از افراد نیز در زبان منتظر بوده و در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌‌که فرد منتظر باید منتظرانه زندگی و تلاش کند، بیان داشت: انتظار تنها نشستن و منتظر حضرت بودن نیست، بلکه فرد باید در دوران غیبت خود را برای ظهور ولی عصر(عج) آماده کند.

 

وی ادامه داد: امروز برخی در عزاداری با قمه زنی به خود آسیب می‌رسانند، ولی حاضر نیستند برای دفاع از اسلام و مسلمین حتی زخم کوچکی بردارند؛ جامعه منتظر باید به دنبال ارزش‌ها برای گسترش اسلام در جهان باشد.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که متأسفانه افرادی امام زمان(عج) را بهانه درآمد خود قرار داده‌اند، بیان داشت: وقتی به برخی گفته می‌شود گران فروشی نکن، حق کشی نکن، امر به معروف و نهی از منکر کن، پاسخ می‌دهند در زمان ظهور حضرت حجت(عج) کمک خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: افرادی که برای ظهور زمینه سازی نمی‌کنند، در هنگام ظهور هم در کنار صاحب الزمان(عج) نخواهند بود؛ البته نمی‌توان قبل از ظهور انتظار برپا شدن عدالت مطلق را داشت؛ بلکه وظیفه ما تلاش برای به وجود آمدن عدالت نسبی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت در جهاد را از ویژگی‌های منتظران واقعی عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی از شیعیان با قسمت‌های مشکل مذهب که نیاز به جان دادن دارد، کاری ندارند، این در حقیقت سبک زندگی تشیع انگلیسی و آمریکایی است که همین تفکر سبب تنها ماندن امام حسین(ع) در کربلا شد، وظیفه ما مبارزه با این تفکر است.

 

رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه امام حسن عسکری(ع) به مردم قم که در آن امام تأکید می‌کنند مسلمانان باید بر جهان مسلط شده و کفار باید در سایه حکومت اسلامی باشند، گفت: متأسفانه امروز عکس این موضوع را شاهد هستیم.

 

وی تأکید کرد: کفار نباید در هیچ زمینه‌ علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر مسائل نسبت به مسلمانان برتری داشته باشند./993/پ202/ج

ارسال نظرات