۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۹۰۳۸
عضو خبرگان رهبری:

تبرئه کردن اصحاب فتنه آرزویی خام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: صاحبان اصلی این نظام امت حزب‌الله هستند که نهال انقلاب را با خون فرزندان خود آبیاری کرده‌اند و به اصحاب فتنه اجازه نمی‌دهند از رأفت اسلامی رهبر و امت سوء استفاده کرده و اصحاب فتنه را تبرئه کنند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز، عضو خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: تکلیف سران فتنه مشخص است، کسی که در نظام جمهوری اسلامی یا هر نظام دیگری توطئه کند و یا در توطئه دست داشته باشد، وظیفه است که قوه قضائیه از راه قانون با او برخورد کند و این امر طبیعی است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری به خاطر سوابق سران فتنه در انقلاب، با آنان با رأفت و رحمت اسلامی برخورد کردند و مجازات شدید قضایی که انتظار می‌رفت در مورد این اشخاص اعمال شود، به دلیل رأفت اسلامی صورت نگرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر مستحق مجازات شدید بودن اصحاب فتنه، تصریح کرد: برخورد رأفت‌آمیز نظام اسلامی با این افراد، مستلزم این نیست که کسی ادعا کند این افراد اصلا اهل فتنه نبوده و بی‌گناه هستند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر چند که این افراد پیش از وقوع جریان فتنه از طرف شورای نگهبان مورد تأیید بودند و صلاحیت آنان برای کاندید انتخاباتی شدن پذیرفته شده بود ولی پس از آشوبی که این افراد در جامعه ایجاد کردند، صلاحیت خود را از دست دادند.

 

وی اظهار کرد: موسوی پیش از اتمام رأی‌گیری و شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی انتخابات خود را پیروز قطعی انتخابات معرفی کرد و اعلام کرد که اگر نتیجه‌ای غیر از این از شمارش آرا به دست بیاید نتیجه را نخواهد پذیرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز عمل موسوی و حامیانش را بی‌سابقه‌ترین رفتار در مورد مسایل انتخاباتی عنوان و خاطر نشان کرد: در هیچ جای جهان ثبت نشده است که کاندید ریاست جمهوری خود را پیش از شمارش آرا پیروز قطعی انتخابات اعلام کند و در صورت مخالف بودن نتیجه انتخابات با ادعای او طرفدارانش را به خیابان‌ها بریزد و در کشور آشوب به پا کند.

 

وی با اشاره به حمایت همه دشمنان اسلام با عملکرد سران فتنه در کشور، افزود: عده‌ای از کسانی که از همان اوایل پیروزی انقلاب نابودی کشور اسلامی‌مان را می‌خواستند از آشوبی که در کشور به وسیله سران جاه طلب فتنه ایجاد شد سوء استفاده کردند و سعی داشتن آسیبی جدی به نظام اسلامی وارد سازند.

 

نماینده خبرگان رهبری پایه‌های نظام را قوی و مستحکم خواند و تأکید کرد: البته استحکام نظام جمهوری اسلامی پیش از این است که با چند تظاهرات خیابانی و شعار عده‌ای مزدور وطن فروش متزلزل شود، اما آنچه در جریان فتنه اتفاق افتاد مخدوش شدن وجه نظام در جوامع بین‌المللی و داخلی بود.

 

وی با تأکید بر مجرم بودن سران فتنه، تصریح کرد: عاملان فتنه 88 به طور یقین مجرم هستند بدون هیچ تردیدی، و اگر توبه نکنند و از عمل زشت خود اعلام شرمساری نکنند و یا مقام معظم رهبری و امت اسلامی آنان را نبخشند، همچنان مجرم هستند و باید محاکمه و اعدام شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز برسر کار آمدن دوباره این افراد را آرزوی خام و ناپخته عنوان کرد و افزود: این که کسی در داخل با همدستی بیگانگان تلاش کند این افراد را تبرئه کرده و دوباره پست‌های حساس و کلیدی کشور را به دست‌شان بسپارد از خرد تهی است و آرزوی خامی را در سر خود می‌پروراند.

 

وی ادامه داد: این انقلاب متعلق به امت حزب‌الهی است که به خاطر بر سر کار آمدن و حفظ این نظام اسلامی خون جوانان و عزیزان خود را داده‌اند و نهال انقلاب با خون سرخ شهیدان کاشته و بارور شده است و اکنون اجازه نمی‌دهند طمع‌ورزان آسیبی به درخت تنومند انقلاب اسلامی، آسیبی وارد سازند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری آرامش کنونی کشور را مدیون ژرف نگری و تدابیر آگاهانه ولی امر مسلمین جهان دانست و گفت: اصل مسأله این است که مقام معظم رهبری با تدبیر هوشیارانه‌‌ای که اتخاذ فرمودند، جامعه را آرام ساخته و با استفاده از رحمت اسلامی با اصحاب فتنه برخورد کردند و مانع از وقوع فتنه‌ها و آشوب‌های دیگری در کشور شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز تاکید کرد: مردم با بصیرت و هوشیار و متدین کشورمان مدافعان حقیقی جمهوری اسلامی هستند و به فضل الهی همچنان این کشور با سربلندی برنامه‌های خود را به جلو می‌برد تا زمینه پیشرفت کشورمان بیش از پیش ترسیم شود./936/ت302/ب4

ارسال نظرات