۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۳۹۱۴۴
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از 17 تا 19 دی ماه در تهران

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیست هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از 17 تا 19 دی با حضور بیش از 300 تن از شخصیت‎‌های بزرگ جهان اسلام از خارج و همین تعداد از شخصیت‌های شیعه و سنی در داخل کشور در تهران برگزار می‌شود
هم انديشي و نشست صميمي شعرا با آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بیست‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در موزه شهدای استان تهران برگزار شد، گفت: امروز با توجه به شرایط حاکم بر جهان اسلام مساله وحدت جامعه مسلمانان به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه حل مشکلات کنونی جامعه اسلامی مورد توجه قرار دارد.

 

وی افزود: وحدت برای همه جوامع منشأ قدرت و اقتدار و سبب بالا رفتن استعداد ملت ها در برخورد با مشکلات است در شرایط کنونی آنچه در منطقه و کشورهای پیرامون ما اتفاق می‌افتد با حوادث جهانی در ارتباط است.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری رویدادهای مناطق مختلف دنیا بر یکدیگر عنوان کرد: امروز ناامنی در سوریه، پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان متوقف نمی‌شود، جهان به شکل دهکده واحدی است که حوادث یک منطقه بر سایر مناطق سرایت می‌کند و امنیت این منطقه امنیت همه ملتها است.

 

یکپارچگی منشا امنیت همه ملت ها است

آیت‌الله اراکی با اشاره به این مسأله که یکپارچگی منشأ امنیت همه ملتها است، اظهار کرد: یکپارچگی منشأ امنیت همه ملتها است که می‌تواند ملتها را کمک کند که در مقابله با جریانها‌های افراطی و تروریستی که امروز امنیت جهانی و بشریت را تهدید می‌کند مقابله داشته باشند.

 

وی افزود: امروز پدیده افراطی گری سبب متلاشی شدن هویت ملتها است و زمانی‌که ملتی هویت خود را از دست دهد توان و اراده خود را از دست خواهد داد، توان هر ملتی به میزان عزم و اراده آن ملت در مقابله با مشکلات بستگی دارد.

 

جشن میلاد پیامبر(ص) در سراسر کشور برگزار می‌شود

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت گفت: برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در هفته وحدت در سراسر کشور برگزار می‌شود که از حمایت و پشتیبانی مجمع تقریب مذاهب برخوردار خواهد است، در تهران با همکاری آستان حضرت امام راحل مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در شب جمعه آینده برگزار خواهد شد.

 

آیت‌الله اراکی افزود: یک هفته بعد از کنفرانس وحدت در قم برنامه‌های جنبی چون شب شعر فارسی و عربی در جشنواره میلاد پیامبر(ص) در 25 دی ماه برگزار می‌شود، همچنین شب شعر عربی محلی در خوزستان با همکاری نماینده امام جمعه اهواز برگزار خواهد شد.

 

رونمایی از 62 جلد کتاب حدیث مشترک شیعه و سنی

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌ها در هفته وحدت رونمایی از سلسه کتابهای احادیث مشترک شیعه و سنی به تعداد 62 جلد است که توسط پژوهشگاه مذاهب قم انجام گرفته و برای نخستین بار این رونمایی صورت می‌گیرد.

 

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اجلاس وحدت عنوان کرد: اجلاس وحدت اسلامی از 17 تا 19 دی با حضور بیش از 300 تن از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام از خارج و همین تعداد از شخصیت‌های شیعه و سنی در داخل کشور در تهران برگزار می‌شود که در خلال آن تشرف به حضور مقام معظم رهبری را نیز انجام می‌گیرد.

 

آیت‌الله اراکی با اشاره به 9 تجمع و کمیسیون با موضوعات مختلف در کنفرانس وحدت اظهار داشت: ویژگی خاص کنفرانس سال جاری افزون بر شرکت علماء حضور اقشار مختلف از تجار، بازرگانان، نخبگانی از احزاب مقاومت، دانشجویان فعال تقریبی، بانوان فعال تقریبی است که به تناسب این گروه‌ها کمیسیون‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

 

69 کشور از سراسر جهان دعوت شدند

وی با اشاره به این‌که میهمانان از  69 کشور از سراسر جهان دعوت شدند و افتتاحیه به وسیله مقام ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت، بیان داشت: تجلیل از شخصیت‌های بزرگ تقریبی به ویژه سه تن از چهره‌های برجسته فعال چون امام موسی صدر، آیت‌الله واعظ زاده نخستین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، شیخ سعید شعبان عالم بزرگ اهل سنت لبنان و بنیان گذار حرکت توحید در جهان اسلام و لبنان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود و همچنین آثار آنها در کنار مراسم تجلیل عرضه می‌شود.

 

 دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که نمایشگاههای متعددی در کنار کنفرانس برگزار می شود، گفت: در کنار این کنفرانس نمایشگاههای متهددی برگزار خواهد شد همچنین فیلم ارزشمند محمد رسول‌الله نیز رونمایی خواهد شد، و نیز شرکت‌کنند‌گان در کنفرانس با حضور در نمازجمعه‌تهران پیمان وحدت میان شیعه و سنی مستحکم‌تر خواهند کرد./807/پ202/ب6

ارسال نظرات