۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۳۴۵
امام جمعه آمل:

قرآن و اهل بیت محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف کشورهای اسلامی خواسته اصلی ایادی استکباری است، گفت: دشمنان اسلام همواره به دنبال تفرقه کشورهای مسلمان هستند تا از این طریق بتوانند اهداف خود را عملی کنند.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت فرارسیدن هفته وحدت، گفت: وحدت و انسجام باید به عنوان امری اساسی مورد توجه باشد که برکات و ثمرات گرانقدری برای کشورهای اسلامی دارد.


وی با اشاره به این که کشورهای اسلامی باید وحدت محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند،بیان داشت: وحدت و همدلی می تواند نابودکننده تلاش های شوم دشمنان بوده و نقشه های آنان را تبدیل به نابودی کند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف کشورهای اسلامی خواسته اصلی ایادی استکباری است، تصریح کرد: ایادی استکبارجهانی همواره به دنبال تفرقه کشورهای مسلمان هستند تا از این طریق بتوانند اهداف خود را عملی کنند.


حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: ترویج وحدت در کشورهای اسلامی می تواند به عنوان اصلی اساسی در برابر خواسته های کشورهای استکباری بوده و آنان را از تحقق اهداف و منافعشان باز دارد.


عضو شورای اسلامی حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای اسلامی باید از تفرقه و اختلاف دوری کرده و به دنبال وفاق و همبستگی باشند، گفت: در شرایطی که ایادی استکبار جهانی از هر فرصتی برای ترویج اهداف خود استفاده می کنند باید کشورهای اسلامی هوشیار بوده و اجازه نقش آفرینی و فرصت طلبی را به آنان ندهند.


وی با اشاره به این که اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی به عنوان امری ضروری و مهم است، بیان داشت: تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی رویکرد جدید غرب بوده که می خواهند اختلاف را در کشورهای اسلامی ایجاد کنند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که گروه های تکفیری ساخته و پرداخته کشورهای استکباری هستند، تصریح کرد: این گروه های تکفیری با نام دین در حال ضربه زدن به دین بوده و به دنبال اسلام هراسی و مقابله با هویت اسلامی هستند.


حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: کشورهای اسلامی باید با نگاهی هوشمندانه و مدبرانه امور خود را پیش برده و فریب نقشه های ایادی استکباری را نخورده و در مقابل خواسته های آنان ایستادگی کنند.


عضو شورای اسلامی حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای اسلامی باید قرآن و تعالیم والای دینی را محور وحدت خود قرار دهند، گفت: مسلمانان باید پرچم وحدت و برداری را برافراشته و وفاق و همبستگی ارزنده ای را در میان خود ایجاد کنند.


وی در پایان افزود: وحدت و همبستگی تنها راه پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است که باید این امر ارزنده به نحوی شایسته در میان کشورهای اسلامی ترویج شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات