۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۴۱۰

دهمین شب شعر فیض حضور در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین شب شعر فیض حضور با حضور شاعران آیینی در مشهد برگزار شد.
دهمین شب شعر فیض حضور در مشهد برگزار شد

علی رضازاده، مدیر فرهنگ سرای انتظار مشهد، امشب در حاشیه مراسم دهمین شب شعر فیض حضور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: طراحی شب شعر انتظار بر این اساس بود که مشاهده می شود بیشتر شعرهای انتظار که در کشور و در بحث ادبیات قرائت می شود، در حوزه  هجران و فراق از خود حضرت است و بیشتر فضای غم ایجاد می شود.

 

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص شور و نشاط، بحث آرمان شهر مهدویت که قرار است ایجاد شود، حضور خود حضرت و ایجاد دولت کریمه و حرکتی که باید جامعه در این خصوص داشته باشد، سعی شده است، شب شعر انتظار در راستای شور و نشاط اجتماعی طراحی شود تا موجب تکاپو در متن جامعه شود.

 

علی رضازاده، با بیان این که در اجرای دو ساله این شب شعرها، در اجرای این هدف تلاش شده است، تصریح کرد: هر دو ماه یک شب شعر برگزار شده است و در دهمین شب شعر با توجه به تقارن آن با ایام 9 ربیع، با عنوان شب شعر بیعت برگزار می شود.

 

مدیر فرهنگ سرای انتظار مشهد با ابراز امیدواری از این که با ایجاد این گفتمان جدید در بحث بیعت و شور و نشاط، گفتمان سازی جدی در سطح جامعه و کشور ایجاد شود، اظهار کرد: با توجه به تأکید علما به ویژه آیت الله علم الهدی در این خصوص، بتوانیم این حرکت را به غدیر ثانی که در روایات به آن اشاره شده است، تبدیل کنیم.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک در 9 ربیع به جای یکسری اتفاقات نامتجانس و غیرمأنوس با فضای اجتماعی به خصوص که موجب شکاف بین شیعیان و اهل سنت می شود، اقدام وحدت برانگیز، ولایت پذیری و امامت را را در جامعه پررنگ کنیم.

 

گفتنی است در این مراسم شاعران آیینی همچون برقعی، شفق، میرشکاک به شعر خوانی پرداختند./1310/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات