۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۴۱۳
دبیر جشنواره فیلم عمار کرمان:

جشنواره عمار موضوعات فراموش شده انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره عمار در کرمان گفت: جشنواره عمار با زنده نگه داشتن آرمان های اصیل انقلاب که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، سعی در به تصویر کشیدن مباحث فراموش شده انقلاب اسلامی دارد و به نوعی دغدغه ها و نیازهای مردم را بیان می کند.
جشنواره مردمي فيلم عمار

ایمان یونسی، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: جشنواره عمار بعد از فتنه 88 با همت تعدادی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب شکل گرفت و در مرحله اول با 20 اثر برگزار شد.

 

یونسی با اشاره به فلسفه نام گذاری این جشنواره به نام عمار خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه معروف پس از فتنه، خطاب به مومنین فرمودند این عمار؟ شخصیت عمار خصوصا در جنگ صفین روشنگری و بصیرت بخشی به مردم بود، در نتیجه تصمیم گرفته شد نام این جشنواره که هدف اصلی آن ایجاد بصیرت در بین مردم، به ویژه جوانان است، به این نام مزین شود.

 

دبیر جشنواره عمار در کرمان اظهار داشت: این جشنواره با زنده نگه داشتن آرمان های اصیل انقلاب که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، سعی در به تصویر کشیدن مباحث فراموش شده انقلاب اسلامی دارد و به نوعی دغدغه ها و نیازهای مردم را بیان می کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته اصلی این جشنواره مردمی بودن آن است. از آنجا که فیلم سازان این جشنواره اکثرا با بودجه های شخصی مشغول فیلم سازی هستند و اکران جشنواره از سوی هیچ نهاد و ارگان دولتی حمایت نمی شود، بلکه با همت خود مردم در مساجد و حسینیه ها و مکان های عمومی صورت می گیرد و به جهت اینکه مخاطب این جشنواره عموم ملت ایران هستند، می توان این جشنواره را مردمی خواند؛ چرا که از مردم و برای مردم است.

 

یونسی بیان داشت: استان کرمان از همان سال اول برگزاری جشنواره، فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون به صورت گسترده بسیاری از شهرستانها و حتی روستاهای اطراف را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر آن تعدادی از آثار خود را جهت شرکت در جشنواره ارسال کرده که از جمله فاخرترین این آثار انیمیشن سربازان بین الملل است که سال گذشته مقام اول انیمیشن را در کشور به خود اختصاص داد.

 

دبیر جشنواره عمار در کرمان تصریح کرد: یکی از بهترین ابتکارات امسال جشنواره مردمی عمار برگزاری جشنواره به صورت استانی است، به گونه ای که هر استان آثار خود را در کنار دیگر آثار به نمایش گذاشته و داوری می کند و در اختتامیه این جشنواره از برترین آثار تقدیر خواهد شد.

 

وی در پایان با تشکر فراوان از همکاری و همت مردم استان تاکید کرد: علاقه مندان جهت سهولت در ثبت نام جشنواره عمار، می توانند با سامانه 30001806 در ارتباط باشند./9703/ت302/ب4

ارسال نظرات