۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۵۱۹
مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند:

نابودی اسلام مهم ترین هدف تفرقه افکنی داعش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که داعش و گروه های تکفیری بر طبل تفرقه در جهان اسلام می کوبند، گفت: نابودی حیات سیاسی و اجتماعی اسلام و انزوای مسلمانان مهم ترین هدف داعش از اقدامات وحشیانه در کشورهای اسلامی است.
داعش

حجت الاسلام علی جان دلدار، مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که داعش با اقدامات وحشیانه در کشورهای اسلامی به دنبال تشدید اختلافات مذهبی در جهان اسلام است، گفت: مردم باید حساب داعش را از فرقه های اسلامی جدا کنند زیرا داعش تنها نام اسلام را بر خود دارد و با اسلام در بیگانگی کامل است.

 

وی با بیان این که اتحاد مسلمانان  دستور صریح قرآن کریم است، افزود: زمانی که مسلمانان اعم از شیعه و سنی قرآن را قبول دارند باید به آن عمل کنند و به حفظ وحدت خود که در آیات قرآن به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است توجه بیشتری داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به این که سیره ائمه اطهار(ع) بر وحدت مسلمانان تاکید دارد، اظهار کرد: بسیاری از مسلمانان اهل سنت در مراسم درس و وعظ امامان معصوم شرکت می کردند که می توان در این زمینه به ابوحنیفه عالم اهل تسنن اشاره کرد که از شاگردان امام صادق(ع) بوده است و همین موضوع نشان از وحدت امت اسلامی داشته و وحدت را مورد تایید سیره اهل بیت (ع) و قرآن کریم قرار می دهد.

 

حجت الاسلام دلدار وحدت مسلمانان را عامل عزت و اقتدار جامعه اسلامی دانست، گفت: وحدت در جامعه موجب تمرکز نیروی مسلمانان شده و زمینه  ساز پیشرفت جهان اسلام می شود.

 

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) را مهم ترین عامل وحدت در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: شاید دیدگاه اهل سنت نسبت به اهل بیت (ع) مانند شیعیان نباشد ولی آن ها هم نسبت به اهل بیت (ع) ارادت داشته و نسبت به فضایل اهل بیت و ائمه(ع) آگاه هستند.

 

حجت الاسلام دلدار منافع شخصی زودگذر، توجه نکردن به اهداف عالیه نظام اسلامی، نفوذ استکبار و جریان های داعشی را مهم ترین عوامل تخریب وحدت در جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: داعش از جمله دست های پیدا و پنهان استکبار است که نه شیعه و نه سنی را قبول ندارد و به نام اسلام، به دنبال اسلام هراسی است.

 

وی، تفرقه، کینه، جنگ و خونریزی، ذلت و انشقاق را از پیامدهای اختلاف میام مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید برای جلوگیری از این آثار حیله های دشمن را بشناسند و با هوشیاری خود امت واحدی را تشکیل دهند که خاری در چشم دشمنان باشد.

 

وی یادآور شد: نظام اسلامی با خون هزاران شهید به دست آمده است و مردم ما باید در زیر سایه این نظام قدر آن را بدانند و برای سربلندی آن همیشه در تلاش باشند و سعی کنند با تاکید بر وحدت بسترهای لازم را برای گسترش اسلام ناب محمدی فراهم کرده و از اختلاف و کینه نسبت به هم پرهیز کنند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات