۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۶۱۵
در مدرسه امام حسن عسکری آمل؛

نشست هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های علمیه مازندران در حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار می شود
حوزه علميه امام حسن عسکري آمل معاون حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که نشست معاونان تهذیب حوزه های علمیه مازندران برگزار می شود، گفت: این نشست در روز پنج شنبه، هجدهم دی ماه  از ساعت 8 صبح الی 15 عصر در سالن اجتماعات حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به این که در این نشست بیست و سه نفر از معاونان تهذیب حوزه های علمیه استان مازندران حضور خواهند داشت، افزود: حجت الاسلام خوبانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه مازندران و یکی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این نشست به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام براری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره های ترویج مکارم اخلاقی در این حوزه علمیه خبرداد و تصریح کرد: ترویج مکارم اخلاقی امری ارزنده است که باید نسبت به آن اهتمام خاصی وجود داشته باشد و اخلاق محوری زمینه ساز سعادت انسان و حرکت او به سمت تکامل و تعالی است.

 

وی با اشاره به این که آگاهی بخشی امری ارزنده در راستای گسترش اخلاق در جامعه است، بیان داشت: مفاهیم اخلاقی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شده و تلاش والایی در راستای تحکیم و ماندگاری آن وجود داشته باشد.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که تکیه به اخلاق تأثیر ارزنده ای در زندگی انسان دارد، گفت: انسان باید در تلاش باشد اخلاق اسلامی که برخواسته از تعالیم والای دینی است را در زندگی خود نهادینه کرده که این امر سبب سعادت دنیا و آخرت او می شود.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در سال 1383 از سوی حضرت آیت الله جوادی آملی تأسیس شد، افزود: این مدرسه هماهنگی کامل با مسؤولان حوزه داشته و سعی دارد همه برنامه های ابلاغی را اجرا کند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 150 طلبه و دانش پژوه در این حوزه مشغول تحصیل هستند، گفت: بهره گیری از اساتید برجسته و مجرب یکی از ویژگی های مهم این حوزه علمیه است.

 

حجت الاسلام براری به فعالیت های علمی مرکز تخصصی در رشته های تفسیر و کلام این حوزه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 70 طلبه نیز در این مرکز به فعالیت های علمی مشغول هستند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات