۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۸۷۹
مدیرحوزه های علمیه لرستان:

تلاش مضاعف روحانیت در جهت تقویت اعتقادات مردم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان اهمیت تقویت و ترویج اعتقادات دینی در جامعه و فعالیت مردم در عرصه های گوناگون گفت: تلاش مضاعف روحانیت در جهت تقویت اعتقادات مردم ضروری است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز، در نشست ماهانه با مدیران مدارس علمیه لرستان که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با گرامی‎داشت هفته وحدت گفت: منظور از وحدت، وحدت گروهی خاص نیست بلکه باید آحاد جامعه را در بر گیرد.

حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: پیامبر(ص) بزرگ ترین معلم اخلاق بود و مهم ترین هدف ایشان ترویج اخلاق در جامعه بوده است.

وی با اشاره به این که جامعه از لحاظ تکنولوژی در حال پیشرفت است، افزود: این جامعه از نبود اخلاق رنج می برد.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به توطئه های دشمن عنوان داشت: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری گرفتاری و مشکلات وجود دارد.

وی در ادامه تفرقه را بلای بزرگی بیان کرد که جهان اسلام گرفتار آن شده است و خاطرنشان کرد: این افراط گری در جبهه اهل سنت و تشیع بیداد می کند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان وظیفه روحانیت را تربیت انسان بیان کرد و افزود: تربیت و هدایت انسان ارزشمند ترین کاری است که می توان انجام داد.

وی با اشاره به نقش پیامبران در هدایت انسان ها عنوان اشت: امروز این شغل به روحانیت سپرده شده است و باید در انجام وظیفه خویش موفق عمل کند.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر تربیت صحیح طلاب در مدارس علمیه بیان داشت: مدارس علمیه باید اخلاق طلاب را تقویت کنند.

وی با اشاره به انحراف اعتقادی که امروز هدف دشمن است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه ما باید اعتقادات درست را به خوبی بین مردم به ویژه جوانان تقویت کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان افزود: نقش روحانیت در شکل گیری هویت و فرهنگ دینی در جامعه مسأله ای انکار ناپذیر است که باید این نقش پررنگ تر از گذشته شود.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که اگر اعتقادات نادرست در جامعه رواج یابد رفتار ناشایست نیز از افراد روی می دهد، خاطرنشان کرد: روحانیت در این راستا باید به صورت مضاعف تلاش کند./9459/پ202/ب2

 

ارسال نظرات