۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۴۰۰۱۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عملکرد فرا جناحی رمز پیروزی رسانه‌ها در جذب مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عملکرد فرا جناحی را رمز پیروزی رسانه‌ها در جذب مخاطب دانست و گفت: اگر صدا و سیما نتواند مخاطب جذب کند سرمایه‌‌گذاری نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ باید توصیه های رهبری در خصوص جذب مخاطب مورد توجه قرار گیرد.
ديدار مديرکل جديد صدا و سيماي آذربايجان غربي با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی چهارشنبه شب در دیدار مدیر کل جدید صدا وسیما و معاونان ایشان اظهار داشت: تمامی مسؤولیت‌ها اگر برای رضای خدا در نظر گرفته شود و همیشه اصل پسند و رضایت الهی باشد، به طور یقین با موفقیت و پیروزی همراه است، چون این وعده حتمی الهی است که یاری کنندگانش را یاری می‌کند.

 

وی افزود: نیت مدیران و مسؤولان در درجه اول اهمیت برخوردار است، چرا که اگر نیت آنان خدایی و خالص باشد افرادی که در مجموعه مدیریتی چنین فردی خدمت می‌کنند نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی محاسبه روزانه از نفس را واجب دانست و تصریح کرد: بر هر فردی لازم است که زمانی را صرف تذکر و یادآوری کرده‌های خود کند و به این بیاندیشد که در طول روز چه کرده؟ برای چه؟ وبه خاطر که؟

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: باید طوری کار کنیم که وقتی به استراحت می‌پردازیم، بتوانیم به وجدان خود پاسخی که قابل قبول باشد، ارائه دهیم و حداقل در طول شبانه روز برخی از اعمال ما برای خدا باشد.

 

وی با اشاره به وظایفی که یک فرد متدین به ویژه طلبه در جامعه دارد، افزود: ما باید احکام و مسایل دینی را بیان کنیم، اما مراقب باشیم ریا و خود نمایی در آنچه که بیان می‌کنیم و انجام می‌دهیم راه نیابد و بی‌آنکه خود متوجه شویم اعمالمان تباه و در نتیجه بی‌تاثیر یا بدتاثیر نشود.

 

وی به آیه «فَإِن تَوَلَّیْتُمْ فَمَا سَأَلْتُکُم مِّنْ أَجْرٍ‌ إِنْ أَجْرِ‌یَ إِلَّا عَلَى اللَّـهِ وَأُمِرْ‌تُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُسْلِمِینَ ﴿یونس: ٧٢﴾» اشاره و عنوان کرد: آنکه در روز قیامت پاکت اعمال‌مان را به دست‌مان می‌دهد خداوند حسابگر است نه کسی غیر او و همه سعی ما این باشد که تنها برای خشنودی او عملی را انجام دهیم.

 

مخاطب در صدا و سیما بیش از هر چیز مورد توجه است

 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری جذب مخاطب را در امر رسانه‌ای به ویژه صداوسیما، بیش از هر کار دیگری مهم می‌دانند و روال نیز در جهان این‌چنین است، چراکه اگر مخاطب در نظر گرفته نشود تولیدات ثمری ندارد.

 

وی ادامه داد: اگر صدا و سیما نتواند مخاطب جذب کند سرمایه‌‌گذاری نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید در این زمینه روش و منشی را در پیش گیرد که رهبر معظم‌مان توصیه می‌فرمایند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی عملکرد فرا جناحی را رمز پیروزی رسانه‌ها در جذب مخاطب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری از هیچ جناحی حمایت نمی‌کنند و همیشه فرا جناحی عمل می‌کنند و رسانه‌ها نیز باید اینگونه عمل کنند.

 

وی ادامه داد: کسانی که جناحی عمل می‌کنند درست است که مدتی جذاب به نظر می‌رسند و مردم را اطراف خود جمع می‌کنند اما به زودی از چشم قشر کثیری از مردم که به جناح مورد نظر علاقه و گرایشی ندارند، می‌افتند و طرفدار چندانی ندارند.

 

نوآوری بر اساس نیاز مخاطبان باید مورد توجه رسانه ها باشد

 

امام جمعه ارومیه مسأله دیگر را در امر موفقیت رسانه‌ها نوآوری دانست و گفت: در رسانه‌های ما نوآوری کم است، برای جذب مخاطب باید طرح‌های نوعی داشت که متناسب با خواست و نیاز و علاقه مخاطب است.

 

وی روش دیگر را همراهی و همکاری صمیمانه مسؤولان با زیر مجموعه خود معرفی و اضافه کرد: سمت‌هایی که به افراد داده می‌شود تنها تکلیف را سنگین‌تر کرده و افراد را مورد آزمون الهی قرار می‌دهد پس مسؤولان از تکبر ورزی با زیر مجموعه خود بپرهیزند و به آن‌ها اجازه ابراز وجود و ارائه طرح و برنامه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت هدایت مردم به مسیر صحیح زندگی، تصریح کرد: باید برنامه‌هایی ساخته شود که افراد را از ابتلا به گناهان منصرف کند و عمل به واجبات مورد تاکید قرار گیرد.

 

وی افزود: در آیه‌ای از قرآن هست که اگر کسی یک نفر را به قتل رساند گویی همه مردم را به قتل رسانده است و اگر یک نفر را زنده کند برابر با زنده کردن همه انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه شریفه بیان فرموده‌اند که منظور خداوند از قتل یک فرد در آیه، گمراه کردن آن است و نیز مراد از زنده کردن، هدایت کردن افراد به صراط مستقیم و طریق حق است.

 

وی خدمت در رسانه و از جمله صداو سیما را فرصتی مغتنم برای خدمت در راه خدا دانست و گفت: امروزه در جهان رسانه‌ها حرف اول را در تبلیغ و ترویج گردانندگان خود می‌زنند و اگر در کشور اسلامی مان ایران کسی بتواند از این مجموعه ارتباطی به نفع دین اسلام و ترویج آن استفاده کند اجری غیر قابل محاسبه می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رعایت رضایت الهی را اصل در هر امری دانست و گفت: در روایت است که امکان ندارد همه افراد بشر را به وسیله مادیات راضی کرد ولی با اخلاقیات ممکن است ولی باید توجه داشت که جذب رضایت خلق‌الله پیرو جذب رضایت الهی است.

 

گفتنی است، دیدار مدیرکل جدید صدا و سیمای آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین قریشی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات