۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۰۳۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اتحاد بین مسلمانان قدرت، شوکت و اقتدار اسلام را نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اتحاد بین مسلمین به ویژه شیعه و اهل سنت، قدرت، شوکت و اقتدار اسلام را نشان می‌دهد، گروه‎های افراطی در تارخ اسلام بیشترین ضرر را به دین اسلام وارد کرده‏اند و الان هم نمونه‎ای از آن را در کشورهایی مثل سوریه و عراق می‏توان مشاهده کرد.
امام جمعه اهل سنت كرمانشاه

ماموستا ملا محمد محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، بیان کرد: وحدت بین مسلمانان یک اصل و توصیه قرآنی است، در مسیر تفرقه تنها کسانی نفع خواهند برد که هیچ یک از اعتقادات اسلامی را قبول ندارند.


وی در ادامه گفت: امروز که مسلمانان به شدت از سوی دشمنان اسلام مورد هجمه واقع می شوند، نیاز به وحدت مسلمین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، اگر همه مسلمانان زیر یک پرچم واحد و یک هدف مشترک داشته باشند آسیبی به اسلام وارد نمی شود.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در آیات قرآن و روایات دینی بر حفظ وحدت و عدم تفرقه میان مسلمانان به عنوان یک مسأله بسیار مهم  و اساسی تأکید شده است، حفظ وحدت مسلمانان موجب اقتدار روز افزون دنیای اسلام خواهد شد و اجازه تعرض به سرزمین های اسلامی را از دشمنان خواهد گرفت.


ماموستا محمدی، قرآن کریم را به عنوان محور وحدت میان مسلمانان عنوان کرد و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) با توجه به ابعاد وسیع شخصیتی خود نقطه ثقل اتحاد میان مسلمانان هستند.


وی خاطر نشان کرد: اتحاد بین مسلمین به ویژه شیعه و اهل سنت، قدرت، شوکت و اقتدار اسلام را نشان می‌دهد، گروه‎های افراطی در تارخ اسلام بیشترین ضرر را به دین اسلام وارد کرده‏اند و الان هم نمونه‎ای از آن را در کشورهایی مثل سوریه و عراق می‏توان مشاهده کرد.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل (ره)، خاطر نشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای افزایش وفاق و اتحاد دنیای اسلام و نمایش آن به جهانیان است.

 

وی اظهار داشت: به ‌برکت نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت بین مسلمان شیعه و سنی در کشور الگویی عملی برای تمام جهانیان است، آرامش حاکم بر کشور مرهون اتحاد و همدلی بین مسلمانان ایرانی و رهبری مقام معظم رهبری است که دشمنان نظام را ناکام گذاشته است.


ماموستا محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره بازگشت به دین مبین اسلام، علاج زخم های بشریت را بازگشت به دین اسلام و خداوند عنوان کرد و گفت: تا زمانی که خود را پاییبند به آموزه های دینی بدانیم می توانیم از بسیاری از توطئه ها در امان بمانیم.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تأکید کرد: علما و روحانیان باید مراقب باشند تا آموزه های دینی به طور صحیح و مطابق با نیازهای جامعه، به مردم آموزش داده شود و با عمل آموزه ها اصیل اسلامی، خود الگوهای خوبی برای جامعه باشند تا بدین ترتیب با جلوگیری از تفرقه در جامعه، اسلام روز به روز به تعالی نزدیک تر شود./967/ت302/ب6

ارسال نظرات