۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۰۰۸۸
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

وحدت امت اسلامی مهم ترین عامل حفظ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: مهم ترین عامل وحدت توحید است وحدت می تواند بر پایه وحدت اسلامی و بشریت باشد یعنی بر روی اشتراکات تأثیر داشته باشد یعنی ما باید بیشتر اشتراکات را در بین خودمان تحلیل کنیم و از اختلافات جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، وحدت کلمه را باعث جمع شدن نیرو‌ها دانست و گفت: وحدت وقتی بیاید دلها پیروزی را کشف می‌کنند و بر دشمنان تسلط بهتری پیدا می‌شود کسانی که وحدت دارند آرامش بیشتری در جامعه پیدا می کنند و در کمال عنایت خداوند بهترین استفاده را می برند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: مهم ترین عامل وحدت توحید است وحدت می تواند بر پایه وحدت اسلامی و بشریت باشد یعنی بر روی اشتراکات تأثیر داشته باشد یعنی ما باید بیشتر اشتراکات را در بین خودمان تحلیل کنیم و از اختلافات جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: نباید از وحدت دست برداریم این اختلافات با شریعت ما منافات دارد، تکلیف را باید خودمان ایجاد کنیم وقتی اختلافات را کنار بگذاریم جامعه را یکپارچه کرده‌ایم.

داعشی‌ها به‌دنبال تفرقه هستند

وی با بیان این‌که علائم‌هایی وجود دارند تا دشمنی ایجاد کنند اظهار داشت: جریان داعش آمده تا همه را متهم به کفر کنند، تفرقه ایجاد می‌کنند و این تکفیری‌ها در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: این گروهک‌ها بین همه جنگ و جدال به وجود می‌آورند و ناامنی ایجاد می‌کنند، ما باید به منافع خودمان فکر کنیم تا وحدت ایجاد کنیم و اگر روی جهات دیگر فکر کردیم وحدتی به وجود نمی آید./955/ت303/ب

ارسال نظرات