۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۴۰۱۰۳
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

اخلاق و معنویت حلقه مفقوده امروز جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، اخلاق و معنویت را حلقه مفقوده امروز جامعه بشری دانست و گفت: جنایت هایی که امروز در نقاط مختلف جهان شاهد آن هستیم نتیجه دوری از اخلاق و معنویت است.
مدير  حوزه هاي علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه مازندران که در سالن اجتماعات حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که تزکیه مقدم بر تعلیم است، گفت: امام راحل فرمودند؛ اگر انسان به علو توحید، خود سازی وتهذیب نفس نرسد فایده ای نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که تأسیس معاونت تهذیب در مدارس علمیه با استفاده از اصل قرآنی که علم بدون تهذیب و خودسازی ممکن نیست صورت گرفته است، افزود: تهذیب و اخلاق به منظور ارائه خدمات برای بشریت که زمینه ساز بیداری در برابر بسیاری از آفات جامعه است بایدد مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امروز مشاهده می شود که علم بدون تهذیب در دنیا چه بلایی برسر بشریت می آورد و تهذیب همواره اثرات بسیاری دارد که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به درپیش بودن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، ادامه داد: پیامبر اکرم بزرگ ترین معلم اخلاق بشر در تاریخ بوده و قرآن کریم به طور مشخص حصرت محمد(ص) را به عنوان الگویی برای همگان  قرار داده است.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: در علوم جدید ثابت شده  است که در روان شناسی انسان الگو پذیر بوده وقرآن کریم به ما می آموزد پیامبر گرامی اسلام بهترین الگو برای همه ما است که باید به سراغ این بزرگوار رفته و سیره نورانی ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم. 

 

وی با تاکید براین که خلق عظیم در قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام نسبت داده شده است، تصریح کرد: مردم در حق پیامبر اسلام بیست و یک سال بدی کردند و در آخر به او خیانت کردند، اما حضرت محمد(ص) پس از فتح مکه انتقامی از آنان نگرفت.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که این حرکت پیامبر اکرم امروز در معاونت تهذیب مبنای کار قرار گرفته است، ادامه داد: هدف از تشکیل معاونت تهذیب ایجاد شغل و معاونت نبوده بلکه هدف این بود که بیاییم فلسفه بعثت انبیای الهی را در کنار تعلیم و تربیت به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: هیچ گروهی در تاریخ بشر بعد از انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به جز روحانیت سراغ نداریم که در سایه سار این بزرگواران حرکت می کنند و توقع خداوند منان، پیامبر گرامی اسلام، امام زمان(عج) و مردم این است که طلاب عزیز ما بیایند پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

 

وی با تاکید براین که برای طلاب الگو در جامعه کم نداریم، خاطرنشان کرد: گدشتگان ما الگوهای خوبی بودند و در همه کره زمین الگوهایی همچون علامه جوادی، حسن زاده، بهجت، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگواران نمی توانیم پیدا کنیم که همین عزیزان تربیت یافته مکتب امام صادق(ع) بوده که در سر سفره ائمه معصومین(ع) بزرگ شدند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که زندگی نامه علما باید در میان طلاب ترویج پیدا کند که بسیار اثرگذار است، بیان داشت: طلاب به غیر از علما، نباید به کس دیگری مراجعه کنند و اگر به طلبه ها بفهمانیم عبادت و علم چه لذتی دارد هرگز آن را رها نمی کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات