۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۲۵۱
امام جمعه قم:

شناخت فتنه به عنوان خط قرمز نظام سبب حفظ اتحاد ملی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم همسو و هم جهت شدن قوای سه‌گانه و مدیران اجرایی آنها به دور از مسائل جناحی، نگاه به فتنه و عوامل آن به عنوان خط قرمز نظام، تقویت روحیه استکبار ستیزی مردم و مسؤولان، شناخت دشمن واقعی، کمک به وحدت میان مسلمانان و برخورد قاطع با تفرقه افکنان را از جمله راهکارهای ایجاد اتحاد بیان کرد.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حماسه 19 دی گفت: نقش حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این روز مؤثر و سرنوشت ساز بود.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار مردم قم در 17 دی با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بنده از رهبر معظم انقلاب، دفتر ایشان و برگزار کنندگان این جلسه تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره کرد و بیان داشت: به نظر بنده انتظار رهبری از ما بصیرت افزایی در نسل‌های انقلاب است، از این‌رو همه دستگاه‌ها باید به بازگو کردن ریشه‌های این حوادث به صورت شفاف برای مردم بپردازند؛ همچنین دلایل گرفتاری شخصیت‌های انقلاب و انحراف آنها از این مسیر به وسیله دستگاه اطلاعاتی دشمنان را بیان کنند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری درباره رژیم پهلوی بیان داشت: دیکتاتوری سیاه، وابستگی ذلت آمیز به قدرت‌های خارجی، مبتلا بودن به فسادهای اخلاقی، رفتاری و دیگر مسائل،‌ بی اعتنای به مردم، بی اعتنای به پیشرفت علمی، عادت دادن مردم به واردات، ترویج خود کم بینی و بزرگنمایی غربی‌ها از ویژگی‌های رژیم پهلوی بود؛ متأسفانه ‌اکنون نیز در گوشه و کنار افرادی موضوع خود کم بینی و بزرگنمایی غربی‌ها را در جامعه بیان می‌کنند.

 

امام جمعه قم تأکید کرد: در مناسبت‌های مختلف اصحاب رسانه‌ باید برای نسل‌های مختلف این حقایق را بیان کرده و گزارشی از پیشرفت‌های نظام اسلامی بدهند؛ همچنین مسؤولان و جناح‌های سیاسی از تخریب مدیریت‌های دهه‌های مختلف انقلاب خودداری کنند؛ چرا که سبب بی اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که محور دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب تأکید بر بیان چهره واقعی آمریکا بود، خاطرنشان کرد: آمریکای متکبر در یک زمان حساس نقطه حساسی همانند ایران را از دست داد و ملت این کشور نیز او را تحقیر کرد؛ دشمنی آمریکا نیز به سبب این موضوع هیچوقت تمام نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: ما باید خیانت‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را برای مردم بیان کنیم؛ همچنین راه‌های مقابله با تهدیدهای آنها به ویژه تهدید فرهنگی و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم؛ در مذاکرات به آنها هیچ وقت اعتماد نشود.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نسبت به اتحاد ملی تأکید دارند، بیان داشت: ایشان دو دسته کردن مردم و ایجاد تفرقه را خطا بزرگی بیان کردند؛ هم سو و هم جهت شدن قوای سه‌گانه و مدیران اجرایی آنها به دور از مسائل جناحی، نگاه به فتنه و عوامل آن به عنوان خط قرمز نظام، تقویت روحیه استکبار ستیزی مردم و مسؤولان، شناخت دشمن واقعی، کمک به وحدت میان مسلمانان و برخورد قاطع با تفرقه افکنان از جمله راهکارها است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ابزار تحریم از سوی آمریکا و استکبار جهانی برای دست برداشتن ملت ما از اسلام و ارزش‌ها مهم‌ترین حربه آنها شده است؛ رهبری نیز فرمودند که در غیرت شما نمی‌گنجد، شرط برداشتن تحریم را دست برداشتن از اسلام بیان کنند.

 

امام جمعه قم مراجعه به درون کشور و نیروهای خودی را راهکار مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و بیان داشت: چشم مسؤولان کشور نباید به دست دشمنان باشد، باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی ترویج شود و روزی مشاهده می‌شود که دشمنان مستکبر، گردن کش و ظالم سر تعظیم فرود می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه نخست با تبریک سالروز میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر(ع)، به بیان فضایل این بزرگواران پرداخت و بیان داشت: قرآن رسول‌الله(ص) را عبدالله بیان می‌کند و این بزرگترین افتخار برای هر فردی است.

 

وی درباره تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام جعفر صادق(ع) نیز بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) اسلام اصیل و ناب را معرفی کردند؛ از این‌رو ایشان را مؤسس مذهب شیعه بیان می‌کنند؛ ایشان برای غبار زادیی از چهره اسلام به تربیت شاگردان زیادی در رشته‌های عمومی و تخصصی پرداختند؛ مبارزه با موضوعات انحرافی، توجه ویژه به جوانان و رواج علوم عقلی از دیگر خدمات امام صادق(ع) است./993/پ202/ج

ارسال نظرات