۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۴۰۴۷۶
امام جمعه ارومیه:

توسعه یافتگی استان‌ها به دور از تبعیض مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نوعی مسابقه در توسعه یافتگی بین استان ها، گفت: این اقدام خوبی است به گونه ای که تبعیضی وجود نداشته و همه استان‌ها به موازات هم توسعه یابند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های استان گفت: استان آذربایجان غربی از نظر زیرساخت ها آماده نیست و این می طلبد دولت و مجلس نگاه ویژه ای به زیرساخت‌ها به ویژه در زمینه آموزش و پرورش، راه و سلامت داشته باشد.

 

وی با اشاره به پروژه نیمه تمام راه آهن ارومیه اظهار کرد: این پروژه ده سال است که از ارومیه تا مهاباد راکد باقی مانده و از مطالبات جدی مردم استان است که امیدواریم با عنایت مجلس شاهد اجرای این پروژه مهم باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نوعی مسابقه در توسعه یافتگی بین استان ها افزود: این اقدام خوبی است به گونه ای که تبعیضی وجود نداشته و همه استان‌ها به موازات هم از توسعه یافتگی به مراحل خوبی برسند.

 

امام جمعه ارومیه بحث تمرکززدایی مدیریتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر مسؤولیت ها و اختیارات بیشتری به استان ها بدهند استان به صورت مبسوط الید عمل کند که برای آذربایجان غربی هم مفید خواهد بود.

 

وی خواستار ورود بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی شد و تصریح کرد: لازمه ورود بخش خصوصی تصویب امتیازات سرمایه گذاران است تا آذربایجان غربی بتواند با استفاده از این امتیاز در مدت کوتاهی به مراحل خوب و قابل قبولی از توسعه یافتگی برسد.

 

در ادامه این جلسه چهار نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بیان ظرفیت ها، پتانسیل ها همچنین مشکلات حوزه انتخابی و استان پرداخته و خواستار عنایت رییس مجلس شورای اسلامی شدند.

 

فراهم کردن شرایط لازم برای استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی سلماس و ایجاد منطقه ویژه سلماس، آپلینگ کردن صدا و سیمای مرکز مهاباد،رفع محدودیت های تبصره 22 ماده 180 قانون اساسی، حمایت از تولید و تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، توجه به احیای دریاچه ارومیه، راه های مواصلاتی استان، تکمیل راه آهن ارومیه، تردد خودروهای منطقه آزاد تجاری ماکو در مرکز استان، احداث سد مخزنی شوط و باند دوم بازرگان به اوغلو، ایحاد منطقه آزاد گردشگری صلح در منطقه سرسبز سردشت اهم موضوعات مورد تأکید نمایندگان شهرهای آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی بود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات