۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۴۰۹۳۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

امربه معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امربه معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است، گفت: آحاد جامعه اسلامی نسبت به اجرای این دستور مهم دینی تکلیف دارند.
امربه معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امشب در سلسله نشست های درس های از نهج البلاغه که در آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که انسان باید همواره مراقب اعمال خود باشد، گفت: حرکت در مسیر اعمال نیکو و شایسته می تواند زندگی انسان را به تعالی برساند.

 

وی افزود: مومن واقعی کسی است که در استفاده از امور حلال و حرام مراقب باشد و بداند که باید برای تحقق رضایت خدامنان گام بردارد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که انسان باید در لحظه های زندگی خود در مسیر بهره گیری از تعالیم والای دینی حرکت کند، بیان داشت: حریم محرم و نامحرم باید در مجالس و برنامه ها حفظ شده و تلاش لازم صورت گیرد تا حرمت ها شکسته نشود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر باید به نحوی شایسته در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: این امر ارزشمند همواره در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده است که باید به منظور ترویج و بهره گیری از آن تلاش شود.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است، گفت: انسان در امور مختلفی که پیش می آید نباید بگوید به من ربطی ندارد و همه ما باید احساس تکلیف  داشته باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: همه باید به دنبال تحقق امر به معروف و نهی از منکر باشند که باید این فریضه ارزشمند را در ابتدا از خانواده خود شروع کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید در مسئل حجاب و دوری از انجام گناهان در خانواده ها صورت گرفته و بزرگان از قدرت منزلتی و اعتبار خود در خانواده ها استفاده کنند.

 

وی با بیان این که انسان نباید در امور زندگی تنها به منفعت شخصی خود توجه داشته باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا حلال و حرام امور را در زندگی خود رعایت کرده و در مسیر خیر و سعادت گام برداریم.

 

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: آن جایی که دین مبین اسلام به ما دستور می دهد باید در مسیر تحقق و انجام آن گام برداشته و مجری دستورات دین مبین اسلام در برنامه های زندگی خود باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان افزود: مردم باید در برنامه های جشن خود مراقب بوده و بدانیم اسلام با شادی مخالف نیست و باید دستورات دینی رعایت شود که واحسرتا باقی نماند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات