۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۱۰۲۳
آیت الله نوری همدانی:

دشمن برای از بین بردن جلوه انقلاب جریان های تکفیری را به وجود آورده است/ آتش غرب دامن خودشان را گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادت تروریستی پاریس، گفت: آتشی که غرب برای از بین بردن مسلمانان روشن کرده بود، امروزه دامن خودشان را گرفته است، همان کسانی که در سوریه اقدام به کشتن مسلمانان می کردند، امروزه در کشور خود دست به کشتار می زنند؛ نتانیاهو و برخی از سران غرب به دلیل ترویج اسلام هراسی در تظاهرات ضد تروریستی پاریس شرکت کردند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از ائمه جماعات سازمان فنی و حرفه ای سراسر کشور ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: یکی از موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع) تأکید بسیاری بر آن شده، شناخت زمان است.

 

وی با اشاره به ضرورت زمان شناسی افزود: انسان عاقل کسی است که زمان را بشناسد و در راستای شناخت زمان گام بردارد، شناخت زمان به معنای ارزیابی و ریشه یابی حوادث و رویدادهای جامعه و جهان است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر تمام جهان اثر گذاشت، اظهار داشت: این انقلاب الهی معادلات سیاسی مستکبران را برهم زد و دین واقعی را به جهانیان معرفی کرد.

 

وی ادامه داد: دشمن همیشه سعی می کرد که علمای دین را منزوی کند تا میدان را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب باز کند، اما خوشبختانه علما همیشه در صحنه بودند و به دشمن اجازه ورود ندادند.

 

این مرجع تقلید انقلان اسلامی ایران را حماسه دانست و ابراز داشت: حماسه به حرکتی گفته می شود که با شجاعت، شکوه وغیرت توأم باشد که تمامی این ویژگی ها در انقلاب و امام خمینی(ره) به عنوان بنایان گذار این انقلاب وجود داشت.

 

وی بر انس طلاب با کتاب تأکید کرد و یادآور شد: طلاب و مبلغان دینی باید کتاب هایی مانند صحیفه نور را مطالع کنند تا با فرهنگ و برداشت امام خمینی(ره) از اسلام آشنا شوند، امام کسی بود که توانست استبداد را از بین ببرد و با استکبار ستیزه کند؛ امام خمینی(ره) حاصل تجاربش را در وصیت نامه خود بیان کردند،بر مبلغان وطلاب ضروری است که با مسائل مطرح شده در وصیت امام آشنا باشند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را فرزند حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: در انقلاب و جنگ تحمیلی نخستین گروهی که از فرمان امام خمینی(ره) تبعیت کرد، روحانیت و طلاب علوم دینی بودند، روحانیت نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کرده است، تعداد شهدای روحانی بیشتر از دیگر اقشار است.

 

وی با بیان این که کارهای علما و روحانیان بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: طلاب و علما باید برای حمایت از انقلاب و هوشیار کردن مردم  پیش قدم باشند، این را بدانید که دشمن در کمین است، از همین رو به دلیل ارتباط طلاب با اقشار گوناگون مردم، وظیفه روحانیت این است که همیشه مردم را آماده و آگاه نگه دارد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به ضرورت هوشیاری جامعه اشاره کرد و گفت: درست است که اسلام روز به روز رو به پیشرفت حرکت می کند، اما باید در برابر سواران بر مرکب استکبار که با دروغ، افترا و فریب سعی در خدشه وارد کردن به اسلام وانقلاب دارند، هوشیار بود.

 

وی با بیان این که طلاب و مبلغان همانند انبیا در صف حق در برابر باطل هستند، افزود: طلاب و مبلغان باید همانند انبیا نسبت به جامعه و مردم متواضع، کریم و مهربان باشند تا این مسأله سبب حضور همیشگی مردم در عرصه های گوناگون جامعه شود، در روایات آمده است که علما به اندازه علم و جدیت در ارشاد مردم دارای مقامات خواهند شد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه اظهار داشت: در زمان جنگ و دیگر زمان ها کاخ نشینان بدون هیچ اقدامی فقط اعتراض می کردند اما قشر محروم و مستضف جامعه با حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل و خون دادن در راه انقلاب، کمک ویژه ای به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کردند؛ بنابراین باید عنایت ویژه ای به این قشر از جامعه شود.

 

وی آگاهی داشتن مبلغان را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: طلاب و مبلغان نباید مطالعه و مباحثه را ترک کنند، اگر شخص مبلغ آگاهی لازم را نداشته باشد چگونه می تواند معارف دین را به مردم آموزش داده و آنان را آگاه سازد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن برای مقابله با اسلام 3 جبهه را به وجود آورده است، ابراز داشت: دشمن با پول نفت عربستان تکفیری ها را راه اندازی کرد، سپس برای کوبیدن مقاومت و از بین بردن مسلمانان، داعش و بوکوحرام را به وجود آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این جریان های ضد اسلامی به نام اسلام فعالیت می کنند تا اسلام هراسی را در جامعه رواج دهند، باید توجه داشت که دشمن همیشه در حال کار است، دشمن برای از بین بردن جلوه های انقلاب و بیدار گری آن جریان های تکفیری را راه اندازی کرد، بیدار گری انقلاب افزون بر کشور های منطقه، در قلب آمریکا و اروپا نفوذ کرده است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به حوادت تروریستی پاریس یادآور شد: آتشی که غرب برای از بین بردن مسلمانان روشن کرده بود، امروزه دامن خودشان را گرفته است، همان کسانی که در سوریه اقدام به کشتن مسلمانان می کردند، امروزه در کشور خود دست به کشتار می زنند؛ نتانیاهو و برخی از سران غرب به دلیل ترویج اسلام هراسی در تظاهرات ضد تروریستی پاریس شرکت کردند./1323/پ202/ج

 

ارسال نظرات