۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۱۰۱
سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی خبر داد؛

رفع شبهات دینی از طریق 15 وبگاه فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی گفت: در زمینه فضای مجازی اقدام به شناسایی ظرفیت‌ها کرده و توانستیم با 15 وبگاه فضای وب و ظرفیت‌ها و شبکه‌های مجازی فعالیت گسترده‌ای را آغاز کنیم.
مرکز ملي پاسخگويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مخدوم، سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، امروز در مراسم افتتاحیه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی در محل مجتمع شهید هاشمی نژاد، اظهار کرد: پاسخگویی ضرورتی روشن در جامعه دارد، از لحاظ مؤلفه‌های دینی تاکنون کمتر به رفع شبهات دینی پرداخته‌شده است و باید به این سنت‌ها در جامعه ایرانی اسلامی بها داد.

 

حجت‌الاسلام مخدوم  با اشاره به بهره‌گیری از طلاب دینی در زمینه پاسخ‌گویی به سؤالات، تصریح کرد: امروز این افتخار را داریم تا با بهره‌گیری از شماره تلفن‌های 09640 و 096400 پاسخ‌گویی زنده به شبهات دینی را داشته باشیم و در کنار آن از فضلایی بهره بگیریم که اهل تدریس و پژوهش در علوم اسلامی و دینی هستند.

 

وی با اشاره به وبگاه‌های مجازی مجموعه خاطرنشان کرد: در زمینه فضای مجازی اقدام به شناسایی ظرفیت‌ها کردیم و توانستیم با 15 وبگاه فضای وب و ظرفیت‌ها و شبکه‌های مجازی فعالیت گسترده‌ای را آغاز کنیم. همچنین تولید برخی کارهای رسانه‌ای و پاسخگویی از طریق پیامک از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

 

سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی افزود: در برخی همایش‌ها و سمینارها همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت حضوری همکاران پاسخ‌گویی داشته و در زمینه پاسخ‌های مکتوب نیز دفتر تبلیغات از سابق فعالیت دیرینه‌ای را ادامه داده است. همچنین بخش مکتوب از سال 62 ادامه داشته و در کنار این وسعت‌ها بر اساس سیاست‌های کلی دفتر در پی ایجاد نمایندگی‌هایی در حوزه‌های علمیه بودیم.

 

حجت‌الاسلام مخدوم بابیان این‌که ظرفیت‌های حوزه علمیه شناسایی‌شده و زمینه برای تأسیس دفتر مرکز ملی تدارک دیده‌شده است، بیان کرد:  یکی از اهداف اصلی ما در این طرح استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی محیطی بوده که در خدمت پاسخگویی قرارگرفته است. همچنین بر طبق بیان رهبر معظم انقلاب که پاسخ‌گویی به شبهات یکی از وظایف اصلی جامعه اسلامی بوده و بایستی حوزه‌های علمیه بخشی از توان خود را در این زمینه درگیر کنند.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی از پاسخگویی زدودن غبار از چهره دین است تا زمینه برای  ایجاد آرامش در جامعه اسلامی فراهم شود. همچنین از مسؤولانی همچون حجت‌الاسلام واعظی باید قدردانی کرد چراکه تمام سرمایه خود را در زمینه پاسخگویی و تبلیغ دینی دادند و معتقدند این وظیفه نه یک امر درجه چندم بلکه طبق رهنمودهای رهبر از اولویت‌های حوزه بوده و هدف از این اصل، جاری شدن  قواعد و اصول اسلامی در میان مردم است.

 

سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان این‌که راهنمایی‌ها و تذکرات مردم مایه دلگرمی و توشه راه برای ما خواهد  بود، گفت: افتتاح این مرکز آغاز کار ما بوده و امر پاسخگویی به شبهات دینی که یکی از وظایف خطیر حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود بر دوش‌های کم‌توان ما گذاشته‌شده و در این راه نیازمند دلگرمی و همراهی مردم هستیم./9315/پ203/ب5

ارسال نظرات