۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۴۱۱۲۵
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

آفرینش رسول اکرم منتهای عشق خداوند به انسان

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که همه جهان با عشق الهی در حرکت و جنبش است، ادامه داد: تنها چیزی که این جهان خالی از آن بوده، معشوق خداوند حضرت محمد مصطفی(ص) بود، خدا در پی آفرینش موجودی بود که شایستگی معشوق بودن خداوند را داشته باشد.
آيت الله محسن اراکي، دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امشب در مراسم اختتامیه جشنواره شعر رسول مهربانی ها که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به تبیین شخصیت عظیم رسول اکرم(ص) پرداخت.

 

وی با بیان این که رسول اکرم(ص)رحمت برای جهانیان است، گفت: یکی از جلوه های رحمت رسول اکرم(ص) شفاعت ایشان از مردم است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به روایاتی در زمینه شخصیت پیامبر اسلام افزود: از منابع دینی استفاده می شود که وصف شفاعت رسول اکرم(ص) بدان معنا بوده که دیگر بندگان خداوند به واسطه ضمیمه شدن به وجود مقدس پیامبر اسلام، به مقام محبوبیت خدا می رسند.

 

وی با بیان این که بالاتر از مقام محبوبیت مقامی وجود ندارد، اظهار داشت: به وسیله مقام محبوبیت، بنده معشوق خداوند می شود، برخی از افراد معتقد بودند که چون ملائک دارای عشق نیستند، خداوند انسان را آفرید تا انسان پرستشی عاشقانه داشته باشد، اما در منابع دینی اسلام بیان شده که تمام جهان با عشق آفریده شده است.

 

آیت الله اراکی با اشاره به این که همه جهان با عشق الهی در حرکت و جنبش است، ادامه داد: تنها چیزی که این جهان خالی از آن بوده معشوق خداوند حضرت محمد مصطفی(ص) بود، خدا در پی آفرینش موجودی بود که شایستگی معشوق بودن خداوند را داشته باشد.

 

وی با بیان این که رسول اکرم(ص) آینه تمام نمای کمال الهی است، ابراز داشت: ائمه طاهرین(ع) بخش هایی از وجود حضرت هستند که در راستای زمان‌های گوناگون در اختیار بشریت قرار گرفتند، بشر با پیوستن به رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شایستگی مقام محبوبیت خداوند را پیدا می کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: اگر کسی عاشق خداوند است باید از رسول اکرم(ص) پیروی کند تا خداوند او را دوست داشته باشد؛ برای نخستین نشان محوبیت دوطرفه بین خدا و بنده از سوی پیامبر اسلام به امام علی(ع) داده شد.

 

وی با اشاره به آیه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَن یَرتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّـهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَه» خاطرنشان کرد: در روایات متواتر بیان شده که قوم مورد نظر در آیه که خداوند آنها را دوست داشته و آنان نیز خدا را دوست می دارند، مردم ایران و قوم سلمان هستند.  

 

آیت الله اراکی با بیان این که علامت عشق خالصانه محبوب خدا بودن است، عنوان کرد: این راه مهم را تنها با پیروی از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) می توان پیمود./1323/پ202/س

ارسال نظرات