۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۴۱۱۷۴
حجت الاسلام حسناتی:

اسلام هراسی دشمنان در سطح جهانی، هیچگاه حقانیت اسلام را از میان نخواهد برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با محکوم کردن جنایت اخیر دشمنان بر علیه اسلام و چاپ کاریکاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر اکرم(ص) گفت: دشمنان اسلام با تشکیل گروهی چون داعش نتوانستند به اهداف خود برسند و این بار با ترفند اسلام هراسی به سراغ مقدسات دین اسلام آمده اند تا حقانیت این دین را به خیال خود از میان ببرند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با اعلام محکومیت به کاریکاتور توهین آمیز پیامبر اکرم(ص) گفت: اقدام بی شرمانه دشمن در چاپ این کاریکاتور در تیراژ چند میلیون در روزنامه ای که فقط چند هزار تیراژ داشته است، اوج عصبانیت دشمنان نسبت به اسلام را نشان می دهد.

وی بالا رفتن آمار گرایش به دین اسلام در کشورهای اروپایی را نشان از حقانیت دین اسلام برشمرد و گفت: دشمن برای انتقام گیری از سیلی که از اسلام خورده است، از هر زمان و موقعیتی برای آسیب رساندن به حقیقت اسلام استفاده می کند تا چهره ای وارونه از دین اسلام به جهانیان نشان دهد.

 

حجت الاسلام حسناتی آخرین حربه دشمنان را اسلام هراسی در ابعاد وسیع جهانی بیان کرد و افزود: تشکیل گروه هایی چون تکفیری ها که از نمونه های کوچک آن داعش است به اسم اسلام دست با جنایاتی زده است که تاریخ جهان به خود ندیده است که نمونه آن سر بریدن 700 جوان در یک پادگان در عراق است و این تاریخ تمدن امروز جهان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: سردمداران کفر که در رأس آنها آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دارند تحت پوشش گروه داعش، بعد از شکست در عراق و نرسیدن به اهداف خود با طرح نقشه ای دیگر و کشتن12 نفر در فرانسه که دومین کشور بزرگ اروپا است، توسط گروه داعش و رسانه ای کردن این جریان به خیال خود ضربه ای سخت به پیکره اسلام و نظام اسلامی وارد کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به 26دی ماه روز اعجاز الهی در فرار طاغوت این دیار گفت: انقلاب این کشور که سرآغازی برای انقلابات دیگر کشورهای منطقه شده است، تنها با شعار الله اکبر و به مقابله با طاغوت زمان رفتند و نهضتی را آغاز کردند که اکنون باعث وحشت تمام دشمنان شرق و غرب شده است.

وی در ادامه بیان داشت: سلاحی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به دنبال آن پیروزی کشورهای عربی منطقه شده است، نه سلاح نظامی بلکه سلاح ایمان، اخلاق و پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) است که حریت و وحدت را در وجود آنان زنده کرده است و این تنها اسلحه شکست ناپذیر در جهان است که در برابر هر مستکبری تاب تحمل دارد. 

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این نکته که ندای اسلام در قرن حاضر از ایران برخواسته است، افزود: قلدران عالم که برای تأمین منافع مالی خود چشم به نفت کشورهای عربی دوخته اند، و با از دست دادن کشور عراق و سوریه تمام توان خود را برای سرکوبی قیام مردم بحرین و حمایت از جنایات کشورهای نفت خیر عربی به کار بسته اند.

 

وی در ادامه درباره آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای نیز گفت: به سرانجام نرسیدن این مذاکرات یکی دیگر از نقشه های دشمن برای ایجاد تفرقه در بین ملت و مسؤولین ما است و ما باید با تمام توان و با حفظ وحدت بین قوای سه گانه و مسؤولین و مردم و رعایت خط قرمزها که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به آن اشاره کرده است، بار دیگر طعم ذلت را به دشمن بچشانیم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون جایگاه مکارم اخلاق در خانواده و اجتماع گفت: نشانه یک مسلمان و یک خانواده اسلامی در اخلاقیات آنان نمود و ظهور دارد و هر چقدر یک خانواده و به تبع آن یک اجتماع از مکارم اخلاق بهره مند باشد، بیشتر به سمت جامعه اسلامی و رسیدن به سبک زندگی اسلامی پیش خواهد رفت.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره ویژگی های مکارم الاخلاق در فرد مسلمان افزود: عفو کردن کسی که در حق تو ظلم کرده است، صله رحم حتی با کسانی که با تو قطع رابطه کرده اند تا جایی که به دین و ایمان تو صدمه ای وارد نشود، ببخش نسبت به زیردستان و گفتن حرف حق و صداقت چهار ویژگی است که هر فرد مسلمان برای رسیدن به مکارم اخلاق باید آنها را دارا باشد./1306/پ201/ب6

ارسال نظرات