۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۱۵۰۸
استاد حوزه علمیه:

تربیت اسلامی فرزندان ضامن سعادت فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر توجه بیشتر والدین به تربیت اسلامی فرزندان، گفت: اتخاذ شیوه تربیتی دینی از سوی والدین سبب سعادت فردی و اجتماعی فرزندان در آینده می شود.
گفتمان ديني نقش والدين در تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام مجید حسین پور، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در گفتمان دینی که با موضوع «نقش والدین در تربیت فرزندان» با حضور مادران دانش آموزان و بانوان تشکل های دینی و مذهبی شهرستان جاجرم در محل آموزشگاه ام السلمه برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه جامعه تأثیر فراوانی در زندگی فرزندان دارد اما باید توجه داشت که نهاد خانواده مهم ترین نقش و تأثیر را در آینده فرزندان ایفا می کند.

 

وی با بیان این که نقش والدین و عملکرد آنها در قبال فرزندان برای ساختن حال و آینده آنها اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: والدین افزون بر این که تأثیر وراثتی بر سرنوشت فرزندان خود دارند با ایجاد محیط پرورش و نحوه آموزش و تربیت فرزندان نیز سهم به سزایی در شکل گیری آینده آنها دارند.

 

حجت الاسلام حسین پور که سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم نیز هست، تصریح کرد: برای فرزندان؛ رفتار والدین نخستین الگو و گفتار آنها اسناد عینی تفکرات و اعتقاداتشان است به همین دلیل برای تربیت دینی فرزندان می بایست ابتدا گفتار، رفتار و افکار والدین اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به این که اتخاذ شیوه تربیتی دینی از سوی والدین سبب سعادت فردی و اجتماعی فرزندان در آینده می شود، خاطرنشان کرد: در تربیت اسلامی، زندگی و وجود والدین مایه گرمی و نشاط فرزندان در کانون خانواده بوده و تمامی رفتار والدین برای فرزندان به مثابه کلاس درس زندگی است.

 

حجت الاسلام حسین پور تأکید کرد: در این شیوه تربیتی هیبت و وقار والدین برای فرزندان سازنده، غرور آنها کارساز و جرأت آنها اطمینان بخش فرزندان بوده و آینده آنها را از نظر فردی و اجتماعی بیمه می کند.

 

وی اضافه کرد: در تربیت اسلامی شیوه برخورد والدین با فرزندان، کیفیت و میزان اعمال انضباط، میزان تزلزل یا قاطعیت والدین، محبت یا خشونت، پایبندی به اصول اسلامی و ... برای فرزندان سازنده بوده و در واقع آنها با رفتار و عملکرد والدین خود پرورش می یابند.

 

حجت الاسلام حسین پور با اشاره به این که شرافت و نجابت والدین در نهاد خانواده نقش زیادی در رفتار فرزندان آنها دارد، افزود: خانواده ها می بایست همان گونه که به سلامت جسمی و نیازهای مادی فرزندان توجه دارند برای سلامت روحی و نیازهای معنوی آنها نیز اهمیت قائل شوند.

 

به گفته وی هیچ کدام از افراد جامعه آلوده به دنیا نمی آیند بلکه این نحوه تربیت و شیوه رفتار و کردار والدین و خانواده در وهله نخست و پس از آن جامعه محل زندگی فرد بوده که زمینه ساز شرافت یا آلودگی افراد شده و آینده آنها را می سازد.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که خانواده ها و والدین می بایست با درک نقش خطیر خود و تأثیر رفتار و اعمال آنها بر آینده فرزندان، نسبت به تربیت دینی آنها اهتمام تامی داشته باشند، تصریح کرد: هر گونه کوتاهی و کم کاری در این زمینه عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

 

گفتنی است، در این گفتمان دینی والدین دانش آموزان جاجرمی، سؤالات و مسائل تربیتی فرزندان خود را با حجت الاسلام مجید حسین پور، استاد حوزه علمیه و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاجرم مطرح کردند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات