۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۲۱۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

صبر بر مشکلات ویژگی انسان های خدا محور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با بیان این‌که صبر نزد سختی ها و مشکلات ویژگی انسان های خدا محور است، گفت: این افراد زمان سختی همچون سنگ مقاوم هستند؛ دائما حمد خداوند را بر زبان جاری می کنند و هر چه دارند را عنایت و لطف خداوند می دانند.
ذکر خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زهرا حیدری، استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «ویژگی های انسان خدا محور» در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ائمه معصومان(ع) کامل ترین الگوی حلم و بردباری هستند.

 

وی ابراز کرد: انسان های خدا محور انسان های «قلیل المؤونه»، یعنی انسان های کم خرج و کم هزینه هستند؛ از این رو به دنبال تجملات نبوده و به ضرورت اکتفا می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: صبر نزد سختی ها و مشکلات نیز دیگر ویژگی انسان های خدا محور است؛ آن ها زمان سختی همچون سنگ مقاوم هستند؛ دائما حمد خداوند را بر زبان جاری می کنند و هر چه دارند را عنایت و لطف خداوند می دانند.

 

حیدری با اشاره به این که انسان مؤمن آخر شب، بر گناهان خود گریه می کند، افزود: عرفا می گویند انسان هر آن چه صلاح است را از خداوند متعال طلب کند و در برآورده شدن حاجت خود اصرار نورزد؛ چرا که خداوند خیر و صلاح او را بهتر می داند.  

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه احترام به بزرگان و سالخوردگان نشانه کامل بودن ایمان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «حضور پیران و سالخوردگان در خانه مایه برکت است.»

 

حیدری گفت: والدین الگوی فرزندان هستند؛ از این رو اگر آن ها به بزرگان و سالخوردگان احترام بگذارند؛ فرزندان نیز این عمل شایسته را می آموزند؛ در روایت آمده است «کسی که به کودکان مسلمان رحمت و محبت نکند و بزرگسالان را احترام نکند از ما نیست.»

 

وی ابراز کرد: انسان خدا محور در حالی که قدرت انتقام گیری دارد، اما خود را به تغافل می زند؛ از این رو «عَظِیماً حِلْمُهُ» است؛ بدین معنا که حملش بسیار است و آن را نیز تقویت می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «اَحَبُّکُمْ اِلَى اللّه اَحْسَنُکُمْ اَخْلاقا محبوب ترین شما در نزد خدا، خوش اخلاق ترین شماست»؛ از این رو انسان خدا محور با مردم خوش اخلاق است./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات