۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۲۱۸۸

مراسم بزرگداشت چهلم شهید مهدی نوروزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت مهدی نوروزی با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) تهران برگزار شد.
پناهيان پناهيان پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت چهلمین روز از شهادت مهدی نوروزی شامگاه چهارشنبه در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه شهدا از فرشتگان الهی در جهان تاثیرگذارتر هستند، ابراز داشت: شهید از نزد خدا روزی می گیرد و هر فردی که بخواهد با تمام وجود به اسلام خدمت کند، شهید می شود.


وی با اشاره به اینکه شهدا در نزد خداوند هستند و روزی می گیرند، گفت: شهدا در حال تکامل بوده و این تکامل بدون تکلیف برای آنان محقق می شود.


شهدا مردم را به زیارت اربعین بردند


پناهیان با اشاره به حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی(ع)، تصریح کرد: برخی مانند مردگان هستند و نسبت به حضور مردم در اربعین هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند، واقعا باید از خود بپرسیم که هماهنگی و تهیه غذا برای این تعداد زائر چگونه مهیا شده است، انسان باید با شعور باشد، این شهدا دست مردم را برای زیارت اربعین حسینی گرفتند و معجزه کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زحمات و تلاش های فراوان امیرمومنان(ع) برای اسلام، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در حال کار در گرمای شدید بودند که پیامبر اکرم(ص) با مشاهده این صحنه با دعای خود گرما را از امیرمومنان(ع) برداشتند، این یک نمونه ای است که خداوند برای تلاشگران راه خود انجام می دهد.

 

وی با اشاره به محبوبیت رهبر معظم انقلاب در کشور و منطقه، تصریح کرد: هیچ رسانه و تبلیغی قادر به ایجاد چنین محبوبیتی نیست، وجود محبوبیت مقام معظم رهبری به وسیله شهدا محقق شده است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به عملکرد رسول خدا(ص) در جهت تربیت بندگان، تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص)  دستور دادند 12 نفر به عنوان مشاور به ایشان معرفی شوند ولی همه می دانیم که حضرت به کمک نیازی نداشته بلکه می خواستند بندگان هدایت شوند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به گذشت چهل روز از شهادت شهید مهدی نوروزی، گفت: بر اساس گفته هم رزم شهید نوروزی، وی در حالی که تیر به سینه اش اصابت کرده بود تا آخرین تیر خود مقاومت کرد.

 

وی افزود: شهید نوروزی در روز شهادت خود پیراهن مشکی پوشیده بود و می خواست با پیراهنی شهید شود که همیشه با آن به روضه امام حسین(ع) می رفت./811/پ202/ب4

ارسال نظرات