۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۳۲۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

تقویت پایگاه‌های دینی و اعتقادی جامعه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش ملی میقات الرضا(ع) در سمنان گفت: اجرای طرح‌های آماده‌سازی و تقویت پایگاه‌های دینی و اعتقادی جامعه هزینه نیست، بلکه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است که برنامه کشور در پنج سال آینده باید به‌این سو پیش برود.
رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش ملی میقات الرضا (ع) که با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار سمنان در سالن امیرکبیر دانشگاه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این چهارمین همایش در راستای خدمات رسانی به زائران حرم موسی الرضا(ع) است که پیش از این به صورت منطقه ای در استان‌های مختلف برگزار می‌شد و اما این‌بار به شکل ملی و با‌شکوه و عظمت خاصی اجرا شده، که امیدواریم شاهد آثار و برکات و فواید بیشتر این همایش نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه همواره باید خادم قرآن و اهل بیت(ع) باشیم، افزود: نعمت ولایت و نعمت اهل بیت(ع) را باید قدر بدانیم؛ چرا که این نعمات جامع همه خوبی‌ها و تمام موهبت‌ها است، همانا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) فرمودند: «هر کس خداوند بر او منت گذارد، اهل بیت(ع) را بشناسد و به آنها معرفت پیدا کند

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه بالاترین اعمال و ارزشمندترین آنها نماز، زکات، روزه و حج است، گفت: کلید تمام این اعمال و ارزش‌ها معرفت و در حقیقت مهر تأیید و قبولی آنها معرفت و آشنایی با این اعمال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان روایتی از امام صادق(ع) بدین مضمون که خداوند متعال ولایت ما اهل بیت(ع) را قطب قرآن و جمیع کتب الهی قرار داده است، تصریح کرد: پیروی از ولایت اهل بیت(ع) باید همراه با محبت نسبت به این ائمه عظیم‌الشأن باشد؛ چرا که آنها خزائن عرش الهی هستند.

 

وی در ادامه یادآورشد: پیامبر گرامی اسلام(ص) چهار گروه را در قیامت مورد شفاعت خویش قرار می‌دهد ابتدا کسی که ذریه مرا یاری کند، دوم گروهی که مالش را برای ذریه من وقف کند، گروه سوم کسانی که ذریه مرا با دل، قلب و زبانشان دوست داشته باشند و گروه چهارم کسانی که برای برآورده کردن حاجات ذریه من تلاش کند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کلام نورانی امام صادق(ع) که فرمودند: «اساس دین ، محبت اهل بیت(ع) است»، خاطر‌نشان کرد: خداوند این نعمت یعنی نعمت ولایت را به کشور ایران اسلامی عنایت کرده است و ما باید در کنار این خورشید و ماه منیر به ستارگان هم توجه کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) که «من اکرم اولادی، فقد اکرمنی؛ هر کس اولاد مرا دوست دارد به حقیقت مرا دوست داشته است»، اضافه کرد: امامزادگان از اولاد بزرگوار رسول خدا(ص) هستند و این جلسه و همایش ملی به منظور تکریم و احترام بیش از پیش به این گنجینه‌های معنوی برپا شده است.

 

وی اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان سرمایه اعتقادی، دینی و اجتماعی برای نسل حاضر و آیندگان هستند و باید همگان آنچنان که اسلاف و گذشتگان ما این خدمت را در حق ما تمام کردند و آن را به دست ما سپردند ما نیز این میراث ارزشمند را به صحت و سلامت به نسل‌های بعد از خود منتقل کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر گفته می‌شود دولت باید در ساخت و ساز بقاع متبرکه مبلغی را بپردازد و مشارکت داشته باشد، به معنای دولتی شدن آن نیست، تأکید کرد: ما با دولتی شدن این طرح به شدت مخالفیم و در حقیقت اقدام دولت در تخصیص بودجه جزئی برای مساجد و امامزادگان مهمترین عامل تشویق مردم جهت مشارکت در این طرح است.

 

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ رضوی در کشور باید احیا شود، افزود: اجرای طرح میقات الرضا(ع) با زیر پوشش قرار دادن 90 بقعه مبارکه در شش استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، مازندران، سمنان و تهران، بدین معنا نیست که این طرح مختص این استان‌هاست بلکه این طرح جامعیت دارد و سراسر کشور را شامل می شود؛ چرا که بقاع متبرکه و امامزادگان بی‌شماری در شرق و غرب کشور برای خدمت رسانی به زائران وجود دارد./977/پ202/ب6

ارسال نظرات