۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۴۲۴۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ملت ایران دین خود را با کسی معامله نمی کند/ آرمان های نظام اسلامی بر منافع آن ترجیح دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور مبنی بر این که بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها، گفت: جدا دانستن آرمان ها از منافع از سوی مسؤولان نادرست است.
نماز جمعه بجنورد - حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته هیچ گاه از دشمنی با آرمان ها و منافع ملت مسلمان دست برنداشته اند.

 

وی یکی از مصادیق دشمنی مستکبران و نظام سلطه با آرمان های اسلام و انقلاب را هتاکی و بی حرمتی آنها نسبت به پیامبر اعظم(ص) دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی چگونه برخی از مسؤولان در کشور معتقدند که بین منافع کشور و آرمان ها و اصول ما ارتباطی وجود ندارد؟

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در نخستین همایش اقتصاد ایران که بحث سیاست خارجی را شامل منافع و نه اصول و آرمان‌ها دانسته بود، افزود: استکبار جهانی به آرمان ها و عقاید ما هتاکی و بی حرمتی می کند و دست از آنها بر نمی دارد حال در چنین شرایطی چگونه باید بپذیریم که منافع ما از آرمان ها جدا است؟

 

رییس شورای فرهنگی عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ما نباید منافع خود را از آرمان ها و اصول جدا بدانیم چرا که دشمنان دست از سر آرمان های ما برنداشته اند و همچنان با اقدامات خود سعی در تخریب آنها دارند.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه وزیر امور خارجه ما که زحمات زیادی نیز در مذاکرات هسته ای کشیده در همان روزهایی که فرانسه توهین های خود علیه رسول گرامی اسلام(ص) را تداوم داده با حضور در این کشور با دشمنان بر سر میز مذاکره می نشیند در حالی که می توانست این مذاکرات را به مکان و یا زمان دیگری موکول کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان هسته ای ایران می بایست با تبعیت از رهبر معظم انقلاب قاطعیت را در کنار انقلابی بودن داشته باشند تا دشمنان بدانند که ما برای آرمان های خود ایستاده ایم و تحمل این گونه بی حرمتی ها را نداریم.

 

وی تصریح کرد: دشمن اسلام و نظام سلطه به اصول و آرمان های ما هجوم کرده و در این میان مسؤولان باید توجه داشته باشند که ملت ایران بر سر دین خود با کسی معامله نکرده و در دوراهی انتخاب بین آرمان و منفعت، آرمان ها را بر منافع ترجیح خواهد داد.

 

جشن های انقلاب مردمی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور مراسم های این دهه، اظهار داشت: باید سعی شود همه مردم در برگزاری برنامه های این ایام شریک شده و جشن ها به معنای واقعی مردمی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ایام الله دهه فجر سالگرد بلوغ سیاسی و تولد شخصیتی مردم ایران محسوب می شود، اضافه کرد: در بهار انقلاب می بایست همه مردم، مسؤولان، بازاریان و اصناف و دیگر اقشار جامعه دوشادوش یکدیگر به شادمانی پرداخته و با حضور خود در میدان بار دیگر با انقلاب و آرمان های نظام اسلامی تجدید بیعت کنند.

 

وی در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی شوک بزرگی به نظام سلطه وارد کرد چرا که مستکبران گمان نمی کردند ایرانی که در چنگ آمریکا قرار دارد بتواند در برابر این قدرت ایستادگی کرده و آن را شکست دهد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب و پس از آن که امام خمینی(ره) افراد لیبرال و کمتر انقلابی را در دولت موقت برگزید گمان می کردند می توانند به اهداف خود در کشور ایران برسند اما بعدها با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و نامیده شدن این اقدام به عنوان انقلاب دوم از سوی امام خمینی(ره) متوجه شدند که دیگر نمی توانند با وجود انقلاب و نظام به اهداف شوم خود در این کشور برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که پس از آن دشمنان برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی راهکارهای ترور شخصیت ها، تهاجم و تجاوز نظامی و تحریم های اقتصادی را در پیش گرفتند، افزود: در همه این میدان ها با حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی دشمنان ناکام ماندند.

 

به گفته وی جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان ها و ارزش های انقلاب از سوی همه مردم ایران بوده و به همین دلیل نیز می بایست با شکوه برگزار شود.

 

 پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکا وجدان های خفته را بیدار می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد با اشاره به صدور پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا، اظهار کرد: رهبری با این پیام بزرگ و مهم وجدان های خفته جوانان اروپایی و آمریکایی که در زیر چکمه ظالمان له شده را بیدار کرده و آنها را به اصل وجودی خودشان دعوت کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام از جوانان اروپا و آمریکا خواسته اند تا اسلام واقعی را بدون واسطه مطالعه کنند چرا که می دانند دین مبین اسلام منطبق بر فطرت و خواست بشریت بوده و وجدان های خفته افراد را بیدار خواهد کرد./9314/پ201/ب6

ارسال نظرات