۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۵۱۴
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

تحصیل حدود 3000 طلبه در مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران از فعالیت 28 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه علمیه از امروز خبر داد.

 

وی با بیان این که ثبت نام از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از امروز آغاز می شود، افزود: این ثبت نام تا 15 فروردین ادامه خواهد داد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که علاقه مندان ورود به حوزه های علمیه باید برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این متقاضیان می توانند با مراجعه به مدارس علمیه شهرستان ها نیز مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: در سال های گذشته به دلیل نظام آموزشی آموزش و پرورش پایین ترین مقطع پذیرش حوزه دارا بودن مدرک سیکل بود، اما امسال با موافقت شورای عالی حوزه شرط ثبت نام در آزمون ورودی حوزه دارای بودن کلاس هشتم در مدرسه است.

 

وی ادامه داد: آن دسته از دانش آموزانی که در حال گذراندن کلاس هشتم هستند نیز می توانند برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کنند، تا پایان سال بتوانند مدرک اتمام کلاس هشتم را به حوزه ارائه کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که دارندگان مدرک دیپلم به بالاتر نیز می توانند برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کنند، افزود: داوطلبان باید قبل از ثبت نام، دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنند تا در زمان ثبت نام دچار مشکل نشوند.

 

وی با بیان این که آزمون ورود به حوزه های علمیه به صورت سراسری و همزمان در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز طبق سال های گذشته این آزمون ورودی در دو حوزه امتحانی برگزار خواهد شد که زمان دقیق و مکان آن در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری از فعالیت 28 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند.

 

مدیر حوزه علمیه مارزندان در ادامه سخنان خود  با اشاره به این که فعالیت های تهذیبی و قرآنی نیز در کنار بخش آموزشی در مدارس علمیه استان با جدیت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: حفظ و تفسیر قرآن و همچنین طرح شهید مطهری بخشی از فعالیت های قرآنی و تهذیبی حوزه علمیه استان است./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات