۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۲۵۴۸
لاریجانی در همایش ستادهای دهه فجر سراسر کشور:

مذاکرات به نتیجه نرسد اوباما مقصر است/ عملکرد ائتلاف ضد داعش فضاحت بار است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران را جزو معدود کشورهایی برشمرد که به مقابله مستقیم با تروریسم برخاسته است و افزود: باقی کشورها تنها شعار مبارزه با تروریسم را سر می دادند و ائتلاف 40 کشور را ایجاد کردند که این 40 کشور نتوانستند هیچ کاری کنند و این موضوع بسیار فضاحت‌بار است.
حضور دکتر لاريجاني در همايش سراسري ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر کشور
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که انقلاب اسلامی همچنان سرزنده و مقاوم به حرکت خود ادامه می دهد، ‌اظهار داشت:‌ بسیاری از وقایع استکبار ستیزانه 30 سال گذشته حاصل انقلاب اسلامی بود؛ شعارهای انقلاب هیچگاه از بین نخواهد رفت و همین شعارها است که روحیه استکبار ستیزی در دل های مردم را زنده نگه داشته است.
 
وی با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در سوریه و به شهادت رسیدن شماری از رزمندگان مقاومت و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌تصریح کرد: جریان تروریستی اخیری که در عراق و سوریه به وقوع پیوست و بسیاری از مردم این کشورها را آواره کرد،‌ چیزهای زیادی را برای همه مکشوف کرد.
 
لاریجانی ادامه داد: اگر ما از ابتدای تحرکات داعش می‌گفتیم که آنها دست پرورده آمریکا و اسرائیل هستند، همه می‌گفتند که اینطور نیست و این گروه ها به دنبال دموکراسی هستند؛‌ چراکه اینها زیر زرورق پنهان شده بودند.
 
وی در ادامه جمهوری اسلامی ایران را جزو معدود کشورهایی برشمرد که به مقابله مستقیم با تروریسم برخاسته است و افزود: باقی کشورها تنها شعار مبارزه با تروریسم را سر می دادند و ائتلاف 40 کشور را ایجاد کردند که این 40 کشور نتوانستند هیچ کاری کنند و این موضوع بسیار فضاحت‌بار است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که غرب توانایی تقابل نظامی با ایران را ندارد،‌گفت: آنها با بهانه تراشی در مسائل هسته ای قصد مانع تراشی در روند پیشرفت کشور را داشتند و این نشانه زورگویی آنها است که البته ما نیز باید در برابر این زورگویی ایستادگی کنیم. از آنجایی که نتیجه جنگ برای آنها گران و سنگین است و زورشان به ایران نمی‌رسد، میز مذاکره ای بنا کرده و سعی دارند با تشدید تحریم ها ایران را بر سر میز مذاکره نگه دارند.
 
وی افزود: الان نیز شعار می‌دهند که ایران را با فشار تحریم‌ها پای میز مذاکره‌ کشانده‌ایم، در حالی که این تحریم‌های آنها مؤثر نبود و خودشان پای میز مذاکره آمدند،‌ در غیر این صورت ایران که میز مذاکره را ترک نکرده بود، آنها ترک کردند و وقتی دیدند تحریم‌هایشان بی‌اثر است پای میز مذاکره برگشتند.
 
لاریجانی با اشاره به سخنان اوباما و مشکلات دولت این کشور با کنگره آمریکا گفت: حالا اوباما می‌گوید که کنگره فلان کار را کرده است. وقتی آقای اوباما نمی‌تواند مشکلات داخلی خود را حل کند، این به ما مربوط نیست. ایران انعطافات خود را داشته و حالا شما باید وضعیت داخلی خود را حل کنید. اوباما باید بتواند اوضاع داخلی خود را درست کند و اگر نتوانست او مسوول به هم زدن مذاکرات است
 
وی دفاع از مظلومین جهان و مقابله با زورگویان را یکی از رسالت های انقلاب اسلامی دانست و افزود: دفاع ایران از مردم فلسطین یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار است و ما تنها کشوری هستیم که حرف‌مان از ابتدا یکی بود و امروز کشورهای دیگر فهمیدند که حرف ایران که می‌گفت باید با مقاومت حقوق ملت فلسطین را استیفا کرد، درست بود و مشاهده کردید که کدام یک از طرح‌هایی که کشورهای دیگر دادند حقوق ملت فلسطین را استیفا کرد؟ همین طرح‌های صلحی که مطرح کردند سبب شد که رژیم صهیونیستی در قدس شهرک‌هایی بسازد که در هر کدام از آنها 600 هزار یهودی زندگی می‌کند در حالی که پیش از این طرح‌های صلح، حضور یهودیان در فلسطین پراکنده بود. بنابراین این موضوعات در قالب طرح‌های صلح اتفاق افتاد. این طرح‌ها حاصل دیگری نداشت و به‌جای اینکه فلسطینی‌ها را در سرزمین‌های خود جای دهد، یهودیان را در این سرزمین بیشتر کرد.
 
لاریجانی در ادامه گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری از جهاتی پراهمیت است، چرا که شرایطی در صحنه بین‌الملل وجود دارد و برخی چنگ و دندان‌ نشان می‌دهند. همچنین در صحنه بین‌المللی آشفتگی‌هایی را ملاحظه می‌کنید که برخی از آنها دست‌ساز است و سمت و سوی آنها با جوهره تفکر امام ستیز می‌کند. البته آنها موفق نمی‌شوند، اما ما صف‌آرایی‌های موجود را می‌بینیم.
 
وی با اشاره مانع تراشی های غرب در برابر حرکت انقلاب اسلامی اظهار داشت: غربی‌‌ها از دو قرن قبل به‌دنبال این بودند که دین را نحیف کنند تا حدی که امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین کرده اند و به این حرکت بی شرمانه خود افتخار می کنند و آن را در جهت آزادی بیان می دانند، در حالی که ما آزادی بیان را برای ارتقای فکر می‌خواهیم، اما آن ها آزادی بیان را در مسیر انحطاط می‌خواهند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر غربی‌ها توهین و فحاشی را تفکر آزادانه می دانند، باید همه افراد شرور و لات جامعه را متفکرین جامعه بدانیم، در حالی که ما با افراد شرور به‌عنوان مجرم برخورد می‌کنیم، لذا توهین کردن به پیامبر اسلام سوءاستفاده از فکر و عمل مجرمانه است و آزادی برای طرح فکر است نه توهین به مقدسات.
 
لاریجانی اسلامی کردن شؤونات کشور از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که همه شؤونات کشور دینی است و می دانیم که دینی نیست، اما حرکت انقلاب به این سمت است که همه شئونات را تحت تأثیر قرار دهد، لذا جهت‌گیری انقلاب این است که شؤونات کشور را دینی کند و تلاش‌هایی هم در طول تاریخ انقلاب در این جهت صورت گرفته است.
 
وی با تأکید بر این‌که مردمی بودن انقلاب اسلامی یکی از شاخصه های اصلی آن است،‌تصریح کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بود که همه اقشار مردم و طبقات کشور اعم از متمولین، مستضعفین، نخبگان و دانشجویان در آن سهیم بودند که البته مستضعفین موتور آن هستند اما سطوح دیگر از جامعه هم در این انقلاب دخیل بودند لذا فراگیری انقلاب اسلامی یک ارزش بسیار بزرگ برای انقلاب است.
 
لاریجانی در ادامه گفت: در منطقه بسیاری از کشورها وضعیت آشفته‌ای دارند، اما ایران هم تأثیرگذار و الهام‌بخش است، هم با ثبات آن برخورد کینه‌ورزانه غربی‌ها با این ویژگی انقلاب اسلامی در حرکت ایران تأثیری نمی‌گذارد.
 
وی با تأکید بر این‌که دموکراسی‌خواهی در ایران یک امر تفننی نیست، اظهار داشت: دلیل این‌که ایران از انقلاب‌های منطقه حمایت کرد، مردمی بودن این انقلاب‌ها بود و این انقلاب‌ها به‌دنبال مردم‌سالاری بودند. نکته دیگر در انقلاب اسلامی ویژگی ضداستکباری آن بود.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی با استکبار ستیز دارد و چون حرکت‌های استکباری به‌دنبال ستیز با انقلاب هستند و می‌خواهند به کشورها دستور دهند، نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تحمل کنند در حالی که باید بدانیم که امت اسلامی، امت دست چندم نیست و ما با اینکه مشکلاتی در اقتصاد داریم، اما روی پای خود ایستاده‌ایم و این شعارهای انقلاب اسلامی برای مردمی که سالها زیر استبداد بودند شیرین است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کاهش‌ قیمت نفت گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی داریم و باید موتور اقتصاد فعال شود و دولت و مجلس و بخش‌های مختلف کشور باید با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی،‌ این معضلات را از بین ببرند./814/پ203/ج
ارسال نظرات