۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۶۲۸
شهردار تهران:

غرب با تطهیر چهره رژیم پهلوی به دنبال کم‌رنگ کردن باورهای انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران گفت: دشمنان نظام به خوبی می دانند که مردم بزرگترین سرمایه انقلاب هستند،‌به همین دلیل می خواهد تا باورهای انقلابی مردم ما را کمرنگ کند.
قاليباف محمد باقر قاليباف،‌شهردار تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تطهیر رژیم پهلوی و طرفداران آن به دنبال تضعیف باورهای انقلابی مردم است،‌اظهار داشت: دشمنان نظام به خوبی می دانند که مردم بزرگترین سرمایه انقلاب هستند،‌به همین دلیل می خواهد تا باورهای انقلابی مردم ما را کمرنگ کند.
 
وی با تأکید بر این‌که غرب می خواهد باورهای ما را از دورن با خدشه مواجه کند، افزود: دشمن در اوایل انقلاب این کار را با جنگ، ترور و تحری انجام می داد. آنچه امروز نظام سلطه و استکبار به دنبال آن است این است که با فرهنگ و باور اسلامی ما را تحت فشار قرار دهد و از جهانی شدن ما جلوگیری می کند.
 
قالیباف در ادامه گفت: وظیفه ما  گسترش آرمان‌های انقلاب و سپردن آن به نسل آینده است؛رویداد انقلاب اسلامی در واقع تاریخ را به قبل و بعد از آن تقسیم کرده است و بحث جهانی شدن نیز رویدادی است که انقلاب اسلامی دنبال می کند. غربی ها امروز در این زمینه به بن بست رسیده اند و ما باید این را باور کنیم که آن چیزی که امروز نظام سلطه به دنبال آن است و ما را در این راستا تحت فشار قرار می دهد به دلیل آن است که آنها با فرهنگ و باورهای انقلاب دچار مشکل هستند و هدف آن ها مانع شدن از جهانی شدن انقلاب اسلامی ماست.
 
وی با تأکید بر این‌که دشمنی آمریکا با ما دشمنی با اصل نظام اسلامی است، افزود:دشمنی‌هایی ازجنس سیاسی، حقوق بشر و اداری ملاک و اساس دشمنی غرب با ما نیست بلکه نظام اسلامی ما روحش، روح انقلاب اسلامی باشد اساس مشکل آنهاست  و چنانکه این روح از نظام ما جدا شود، آمریکایی ها به اهدافشان رسیده اند.
 
شهردار تهران با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و به خصوص در زمینه سیاسی،‌ بیان کرد:اگر امروز 1+5 جمع می شوند و با ما مذاکره می کنند برای این است که قدرت جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند و خطر انقلاب را دیده اند و اگر می توانستند ما را از پای درآورند با ما مذاکره نمی کردند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که بهترین راه مبارزه با آمریکا خوب کار کردن و کارآمدی است،‌اظهار داشت: این راهبرد، راه حل مشکلات و چالش ها به خصوص چالش های اقتصادی است، در زمان جنگ ناامیدی، بریدن و وادادگی نبود و شما مطمئن باشید در حوزه هایی از جمله اقتصادی و فرهنگی نیز باید این گونه کار کرد.
 
وی به مدیریت جهادی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال 93 ایشان با بینشی دقیق،‌ گشایش مشکلات در کارهای مختلف را تنها با مدیریت جهادی معرفی کردند. مهم ترین شاخصه مدیریت جهادی، روح مبارزه در این مدیریت است. در این نوع مدیریت است که یک جبهه معارضی روبروی ما قرار دارد. مدیریت جهادی بدین معنی نیست که دست خود را به سوی دشمن دراز کنیم.
 
قالیباف با بیان این‌که تحلیل برخی از عوامل غرب که به ایران سفر کرده اند بیانکر این است که در تهران آثار تحریم قابل رویت نیست گفت: پیشرفت‌ها و مقاومت ما در برابر فشار‌ها دشمن را ناامید می کند، بنابراین برای  دفاع از انقلاب باید بیشتر کار کنیم، مراسم‌های دهه فجر را از حالت مدیریت دولتی خارج کنیم و وجود ردیف های بودجه دولتی در این زمینه را اصلاح کنیم.
 
وی در پایان باور به نیروهای جوان را یک اصل اساسی دانست و گفت: دید ناباورانه  جوانان از سوی مسولین پا به سن گذاشته و عدم اعتماد جوانان به پیشکسوتان باید کنار گذاشته شود، چراکه این دو نگاه غلط بوده و تنها باعث ایجاد کدورت می شود. ما باید به جوانان اعتماد کنیم و جوانان نیز باید از تجارب پیشکسوتان استفاده کنند تا بتوانیم در کارها موفق باشیم./814/پ203/ج
ارسال نظرات