۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۴۲۸۶۳

افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ایجاد فترت در آموزش‌های قرآنی را درچند سال اخیر معضل بزرگ جامعه قرآنی استان دانست.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تعداد شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف در سال 1390 استان آذربایجان شرقی یک‌هزار و 400 نفر بوده است، اظهار داشت: امسال تنها در شهر تبریز این تعداد به 30 هزار نفر رسیده است.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده سرمایه‌گذاری در بخش‌های قرآنی و فرهنگی، بازدهی و نتیجه مطلوبی را درپی دارد؛ از این رو تمام مسؤولان، والدین و جوانان باید درجهت پرداختن به آموزش‌های قرآنی اهتمام مضاعفی داشته باشند.

 


وی ایجاد فترت در آموزش‌های قرآنی را درچند سال اخیر معضل بزرگ جامعه قرآنی استان دانست و افزود: متأسفانه در این سال‌ها به‌علت عدم فراهم شدن برخی زیرساخت‌ها، به‌‎فکر نخبه‌پروری قرآنی و قهرمان‎پروری دراین عرصه نبوده‌‎ایم.

 


حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاری در بخش نخبه‌پروری قرآنی، باید از سطح شکوفه‌ها آغاز شود، ادامه داد: متأسفانه ایجاد فترت در آموزش‌های قرآنی در چند سال اخیر معضل بزرگ جامعه قرآنی استان بوده است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: خردسالان و قرآن‌‎آموزان زیر 16 سال با روحیه پرنشاط و فطرت پاکی که دارند مستعد دریافت و آموزش مفاهیم دل‌پذیر قرآن هستند که از این راه می‌توان با برنامه‌ریزی و چینش یک برنامه درازمدت و هدفمند، درچند سال آینده شاهد رشد فزاینده نخبگان قرآنی در رشته‌‎های مختلف قرآنی باشیم.

 


دبیر سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همچنین از برگزاری دوره‌های آموزش و رفع اشکال برای راه‌یافتگان استان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن در تبریز خبر داد و گفت: سعی داریم با برگزاری این دوره‌‎ها، شرایطی فراهم شودتا شرکت‌کنندگان استان بتوانند با تعلیم و رفع اشکالات خود در محضر اساتید و داوران مطرح کشوری، سطح دانش خود را در رشته مورد رقابت خود افزایش داده و جزء برترین‌های این مسابقات باشند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات