۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۴۳۰۵۰

برگزاری 600 نشست تخصصی همزمان با دهه فجر در مساجد گیلان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 600 نشست تخصصی در مساجد با عنوان تحت عنوان کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، جمعیت، امر به معروف، بصیرت افزایی، عفاف و حجاب در استان برگزار می شود.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام  سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز در جلسه  ستاد بزرگداشت دهه فجر در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با بیان این که همزمان با ایام الله دهه فجر 600 نشست در مساجد استان تحت عنوان کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، جمعیت، امر به معروف، بصیرت افزایی، عفاف و حجاب در استان برگزار می شود، گفت: برنامه های دهه فجر در استان با محوریت جوانان برگزار می شود.

 

وی استفاده از ظرفیت مساجد و مشارکت مردم  را در برنامه‌ها ی ایام الله دهه فجر مورد تاکید قرارداد و افزود: برگزاری برنامه‌ها در مساجد موجب شورآفرینی بیشتر خواهد شد و جوانان را در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام آماده می‌کند.

 

حجت الاسلام پور ابراهیم از برگزاری همایش نقش کاربردی مساجد در آستارا برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: زنده نگاه داشتن حرکت‌های دینی و مردمی از شعائر الهی است و موجب برکت و افزونی نعمت‌های الهی می‌شود به همین دلیل بر همه مسؤولان نهادها، سازمان‌ها و آحاد مردم واجب است که نام و خاطره انقلاب و پیروزی آن و همچنین یاد معمار بزرگ آن حضرت امام خمینی(ره) را بیش از پیش زنده داشته و برای تداوم آن گام بردارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به این که طرح «مسجد محله ما» همزمان با  دهه فجر در مساجد گیلان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه پیاده روی از مسجد تا مسجد از دیگر برنامه های ما در دهه فجر امسال است.

 

وی با تاکید بر این که در برنامه‌های دهه فجر نقش کاربردی مساجد برای نسل جوان و همه مردم تبیین می‌شود، افزود: ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مغتنم و مناسبی برای متبلور و معرفی کردن انواع شادی حلال و مجاز در دین و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

 

حجت الاسلام پورابراهیم، دهه فجر را فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های انقلاب و اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: کمیته مساجد با همکاری اعضای این کمیته باید با برنامه ریزی منسجم و متنوع برای همه اقشار مختلف جامعه در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب و احیای ارزش های آن تلاش کنند.

 

وی بر لزوم معرفی دستاوردها و پیشرفت های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف فرهنگی، و اجتماعی از تریبون مساجد، تاکید کرد و گفت: نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه های دهه فجر بازگو شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات