۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۴۳۴۹۰
استاد درس خارج حوزه:

آثار علمی باید با نگاه به آینده تولید شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که تمام امور پژوهشی امروز باید تولیدی شوند، اظهار کرد: تولیدات علمی روز از ضروریات جهان اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمين نجم الدين طبسي در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در جلسه نقد علمی پایان‌نامه نشانه‌های عثمانی گری در آثار مذهبی که امروز بعد از نماز مغرب و عشا در محل سالن همایش امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با بیان این که مقاله ارائه ‌شده از علمیت مناسب و قابل‌توجهی برخوردار است، اظهار کرد: این مقاله به لطف خدا یک پایان‌نامه تحقیقی قوی و مستدلی است که نشان از آینده روشن پژوهش در حوزه علمیه قم است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی بابیان این که این موضوع افزون بر جذابیت نیاز روز نیز است، عنوان کرد: برخی از مباحث مطرح‌شده در این رساله علمی ناب و کاملاً جدید است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه در پاسخ به ایرادات وارده از سوی استاد مشاور پروژه با بیان این‌که رساله‌نویس این پایان‌نامه یک شیوه نوینی را انتخاب کرده است، گفت: این پایان‌نامه یک نکته حائز اهمیت دارد که پژوهشگران ما آن را از نگاه آینده‌پژوهی خود استخراج کرده‌اند.

 

وی افزود: این پایان‌نامه به دلیل این‌که برخی از نقل‌قول‌ها را خود نویسنده ترجمه کرده بود و به سبب آن‌که در قلب خواننده شبه تفسیر به رأی ایشان به وجود نیاید متن عربی منبع مورد استفاده را در پاورقی‌های پایان‌نامه ذکر کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی با اشاره به این که ایشان در تقسیمات پایان‌نامه خود شیوه‌ای نوین را به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: من کارهای پژوهشی قبلی حجت‌الاسلام سماعی را دیده‌ام تمام‌ کارهای ایشان کارهای علمی خوبی است.

 

استاد راهنمای این نشت علمی با اظهار امیدواری برای افزایش تولیدات علمی پژوهشگران دینی در موضوعات مورد نیاز روز یادآور شد: باید در عرصه تولیدات علمی با جدیت بیشتری و با نگاه به آینده وارد شویم./837/پ203/ی

ارسال نظرات