۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۴۳۸۶۸
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم:

مزار حضرت معصومه در طول تاریخ پناهگاه مؤمنین بوده است/ قم مرکز ثقل انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ قم را مرکز ثقل انقلاب اسلامی دانست و گفت: جوشش انقلاب اسلامی و حرکت مبارزات به محوریت و رهبری قم بود و در حال حاضر نیز در جهان به عنوان ام‌القرای جهان اسلام در جهان مطرح است و معارف اسلام ناب را به جهان منتشر می‌کند.
وفات حضرت معصومه

حجت‌الاسلام سیدغلام‌عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: ایشان دختر امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است که بر قمی‌ها منت گذاشت و در اینجا منزل گزید.

 

وی ابراز داشت: مزار حضرت معصومه(س) در طول تاریخ ملجأ و پناهگاه مؤمنین بوده است که برای عرض ارادت و کسب علم به قم مراجعه می‌کردند.

 

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم، این شهر را مدینه فاضله‌ خواند و تأکید کرد: قم با حضور حضرت معصومه(س) آشیانه اهل بیت(ع) شد و علم، جهاد، بصیرت و هدایت را به همه دنیا منتشر کرد.

 

وی یادآور شد: در روایات آمده است که دختری از نوادگان پیامبر اکرم(ص) در شهر قم دفن می‌شود و آن مکان را پناهگاه مردم و مؤمنین قرار می‌دهد که شهر قم به برکت این بانوی کریمه و با فضیلت، محل تولید علم و کمال، نشر آیات و روایات، تفاسیر و معارف الهی و پلکان ترقی انسان‌های وارسته است.

 

حجت‌الاسلام موسوی، قم را مرکز ثقل انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جوشش انقلاب اسلامی و حرکت مبارزات به محوریت و رهبری قم بود و در حال حاضر نیز در دنیا به عنوان ام‌القرای جهان اسلام مطرح است و معارف اسلام ناب را به جهان منتشر می‌کند.

 

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: حوزه علمیه در جوار حضرت معصومه(س) بنا شده است و به برکت ایشان حوزه علمیه به عنوان دانشگاه اسلامی، مرکز تربیت طلاب و اندیشمندان و مرکز مناظرات علمی و ترویج مکتب تشیع در جهان است.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر، قم نه تنها مرکز جهان اسلام بلکه مورد توجه جهان قرار گرفته است و معارف را به سایر بلاد در اقصی نقاط جهان صادر می‌کند که باید از این ظرفیت عظیم بیشتر استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی به فضائل و کرامات حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: قم پلکان ترقی و صعود مؤمنین است و حضرت معصومه(س) حق بزرگی به گردن شیعیان به‌ویژه ایران اسلامی دارند که باید در جهت هدایت مردم و گسترش مکتب تشیع و در صدد رفع مشکلات جهان اسلام و حفظ وحدت تلاش کنیم./908/ت302/ف

ارسال نظرات