۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۰۱۹
رحیم پور ازغدی:

علم و عمل از ویژگی های روحانی انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ رحیم پورازغدی با اشاره به ویژگی های روحانی انقلابی از زبان امام خمینی(ره)، گفت: علم و عمل از ویژگی های مهم روحانی انقلابی است که سبب رشد حامعه خواهد شد.
پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز شنبه  در جلسه ای با عنوان سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی که در مدرسه قائم چیذر برگزار شده بود به بیان شاخصه هایی از زبان بنیان گذار انقلاب  که روحانیان را در انقلاب مطرح کرد پرداخت و گفت: امام خمینی در اواخر عمرشان پیامی صادر کردند که به نام منشور روحانیت مشهور شد که شامل نکاتی مهم راجع به حوزه و روحانیت است.

 

وی در ادامه توضیح داد: امام بین طلابی که اهل علم و عمل هستند و طلابی که اهل علم هستند ولی اهل عمل نیستند جدایی قائل شدند. در اویل انقلاب هم طلابی بودند که همواره انقلابی و در صدر مبارزات بودند و طلابی هم بودند که با انقلاب و امام نبودند و حتی بعضی از آن ها شاه را به عنوان تنها شاه شیعه تکریم می کردند و عده کمی هم بودند که وابسته به شاه بوده و با گرفتن پول شاه را در مجالسشان دعا می کردند که در روایات شیعه آن ها مذمت کرده و جایگاه آن ها را در آتش می داند.

 

وی ضمن سفارش به خواندن خطبه امام حسین در منا افزود: این خطبه خطاب به نخبگان علمی و دینی است. امام در دروس ولایت فقیه خود هم چند جلسه راجع به این خطبه صحبت می کنند. این تفکیک امام از روحانیان آموخت که آخوند راحت طلب و دنیا طلب و کسانی که نان دین می خورند و آخرت را وسیله ارتزاق خود قرار داده اند.  امام حسین در آن طبه خود می فرمایند دلیل این که مردم به شما علما احترام می گذارند این است که فکر می کنند شما حرف خدا و دین را می زنید. بعد در ادامه سید الشهدا می پرسند چرا این گونه نیستید؟

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام خمینی می فرماید رساله ما علمیه و عملیه است. اگر ما روی منبر حرفی از جهاد و شهادت بزنیم خودمان جلوتر از بقیه حرکت کرده ایم و اگر دعوت به زهد و تقوا کردیم خودمان زاهد بودیم همین امثال این افراد اسلام را نگه داشته اند.  

 

وی در ادامه با بیان جایگاه روحانیت در انقلاب از زبان امام گفت: اگر روحانیت نبودند معلوم نبود دشمنان چه چیزهایی به خورد مسلمین می دادند. اگر راویان احادیث و قاریان قرآن نبودند دین از بین می رفت. آن هم در زمان قبل انقلاب که روحانی شدن حکم مرگ را داشت. البته روحانیت فعلی هم ارزشمند است چون آینده دینی مردم آخر الزمان در دستان آن هاست./810/پ203/ب6

ارسال نظرات